Specjalisto, zamów dostęp na 14 dni za darmo i przetestuj wszystkie funkcjonalności portalu.
Czy weryfikacja ofert i dokumentów złożonych w postępowaniach przetargowych musi odbywać się przy użyciu certyfikowanych narzędzi do weryfikacji od podmiotów wskazanych jako kwalifikowani dostawcy usług zaufania? Czy zamawiający musi mieć raporty z potwierdzenia tych weryfikacji? Czy identyfikacja osoby podpisującej musi zostać udokumentowana? Do weryfikacji podpisów elektronicznych w przypadku ofert, dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia należy korzystać z instrumentów właściwych dla danego rodzaju podpisu, o czym poniżej. Przepisy ustawy Pzp nie określają natomiast wprost wymogu posiadania raportów z potwierdzenia dokonania weryfikacji autentyczności danego podpisu.
Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
Urząd Zamówień Publicznych – na stronie e-Zamówienia – Centrum Pomocy – opublikował komunikat dotyczący najczęstszych pytań użytkowników związanych z problemami technicznymi z działaniem niektórych funkcjonalności na Platformie e Zamówienia. Pogrupowaliśmy je tematycznie i przedstawiamy w czytelnej tabeli. Zamawiający prowadzą na platformie e-zamówienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tzw. krajowe zgodne z ustawą Pzp. Do czasu oddania wszystkich modułów systemu wielokrotnie sygnalizowano utrudnienia w korzystaniu z niej. Obecnie działają wszystkie poszczególne funkcjonalności platformy. Rzadko występują problemy techniczne z działaniem platformy, ale zdarza się, że brak możliwości korzystania z systemu wiąże się z niedostateczną wiedzą użytkowników. Skorzystaj ze wskazówek Centrum Pomocy i uniknij czasochłonnych błędów.
Treść wezwania do wyjaśnienia kalkulacji ceny wyznacza zakres udzielanych wyjaśnień, określając przy tym granice ich oceny.
Zamawiający będący jednostką samorządu terytorialnego pyta, jak wypełnić na eNotices 2 pole w sekcji 5.1.6 ogłoszenia o zamówieniu zawierające następujące pytanie: „Czy zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)”? Jest to pole obowiązkowe i należy wybrać odpowiedź TAK lub NIE.
Czy wiesz, jak poprawnie szacować wartość zamówień realizowanych ze środków unijnych? Kiedy korzystać z Bazy Konkurencyjności, a kiedy obowiązują procedury z ustawy Pzp lub regulaminu wewnętrznego? Jak uniknąć korekt finansowych, które mogą zagrozić Twojemu projektowi? Zapisz się na bezpłatny webinar Portalu ZP i zyskaj proste wskazówki.
Uwzględnienie przez Izbę zarzutu głównego skutkuje brakiem podstaw do rozpoznawania zarzutu ewentualnego.
Tylko do 13.04 trwają zapisy na nasze praktyczne szkolenie dotyczące umowy przetargowej! Umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowi fundament każdej procedury przetargowej, wpływając na ostateczny sukces zarówno zamawiającego, jak i wykonawcy. Prawidłowe skonstruowanie jej zapisów jest kluczowe, aby uniknąć problemów z realizacją zamówienia, takich jak opóźnienia, brak możliwości zmiany wynagrodzenia czy spory dotyczące jakości wykonanych prac. Niewłaściwa treść może prowadzić do odwołań do KIO, a w konsekwencji – wydłużać czas realizacji lub nawet powodować unieważnienie postępowania. W obliczu rosnącej konkurencji oraz zmian w przepisach, odpowiednie przygotowanie i negocjowanie umowy staje się niezbędnym elementem każdej procedury zamówieniowej, który pozwala uniknąć ryzyka prawnego i finansowego. Szkolenie „Umowy w sprawie zamówienia publicznego” – to wyjątkowa okazja, aby poznać szczegóły zawierania, realizacji oraz zmian umów w zamówieniach publicznych.
Od 1 stycznia 2025 roku jednostki samorządu terytorialnego, a od 2026 roku także urzędy administracji rządowej, muszą spełniać nowe wymagania dotyczące pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Na przykład, od 2026 roku 22% floty pojazdów urzędów obsługujących naczelne i centralne organy administracji państwowej muszą stanowić pojazdy elektryczne (dotychczas wymóg obejmował aż 50%). Jak te zmiany wpływają na Twoje zamówienia publiczne? Omawiamy je podczas najnowszego warsztatu dostępnego na naszej stronie.
Czy zamawiający może wydłużyć termin realizacji zamówienia w zawartej umowie w czasie jej trwania? Jeśli tak to na jakiej podstawie?
Rozliczenie podatku dochodowego to obowiązek każdego pracującego obywatela. Najczęściej stosowanym formularzem podatkowym w Polsce jest PIT-37. Jeśli rozliczasz się po raz pierwszy, nie martw się – ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości i pokaże, że rozliczenie PIT wcale nie musi być trudne. Zapraszamy do lektury!
Gadżety reklamowe doskonale sprawdzają się w charakterze ambasadorów marki. Dzięki nim dotrzesz do szerokiego grona osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami i zadbasz o dobre relacje z dotychczasowymi klientami, pracownikami oraz kontrahentami. Jak wykorzystać gadżety do wypromowania swojej firmy? Znamy odpowiedź – oto 5 nowoczesnych strategii marketingowych, w których wykorzystasz wybrane gadżety!
Jako autoryzowany sprzedawca Apple, Lantre oferuje szeroką gamę komputerów Mac dostępnych w różnych konfiguracjach, często od ręki. Dzięki temu możesz znaleźć model idealnie dopasowany do swoich potrzeb, bez konieczności długiego oczekiwania. Jednak który komputer Mac wybrać? Poniżej przedstawiamy przegląd najpopularniejszych modeli dostępnych na lantre.pl, wraz z wskazówkami, które pomogą Ci podjąć decyzję.
Zyskaj pewność i bezpieczeństwo prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne. Dołącz do specjalistów korzystających z PortaluZP!