Specjalisto, zamów dostęp na 14 dni za darmo i przetestuj wszystkie funkcjonalności portalu.
Na jakiej podstawie zamawiający sektorowy odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (bądź ofertę) złożone przez wykonawcę pochodzącego z tzw. państwa trzeciego, które nie zawarło z UE umowy o równym i wzajemnym dostępie do rynku zamówień publicznych? Zamawiający wskazał w dokumentach zamówienia, że nie dopuszcza do udziału w postępowaniu takich podmiotów.
Podanie podstaw faktycznych odrzucenia oferty i odpowiednie ich opisanie jest ściśle związane z prawem wykonawcy do korzystania ze środków ochrony prawnej.
Czy weryfikacja ofert i dokumentów złożonych w postępowaniach przetargowych musi odbywać się przy użyciu certyfikowanych narzędzi do weryfikacji od podmiotów wskazanych jako kwalifikowani dostawcy usług zaufania? Czy zamawiający musi mieć raporty z potwierdzenia tych weryfikacji? Czy identyfikacja osoby podpisującej musi zostać udokumentowana? Do weryfikacji podpisów elektronicznych w przypadku ofert, dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia należy korzystać z instrumentów właściwych dla danego rodzaju podpisu, o czym poniżej. Przepisy ustawy Pzp nie określają natomiast wprost wymogu posiadania raportów z potwierdzenia dokonania weryfikacji autentyczności danego podpisu.
Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
Urząd Zamówień Publicznych – na stronie e-Zamówienia – Centrum Pomocy – opublikował komunikat dotyczący najczęstszych pytań użytkowników związanych z problemami technicznymi z działaniem niektórych funkcjonalności na Platformie e Zamówienia. Pogrupowaliśmy je tematycznie i przedstawiamy w czytelnej tabeli. Zamawiający prowadzą na platformie e-zamówienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tzw. krajowe zgodne z ustawą Pzp. Do czasu oddania wszystkich modułów systemu wielokrotnie sygnalizowano utrudnienia w korzystaniu z niej. Obecnie działają wszystkie poszczególne funkcjonalności platformy. Rzadko występują problemy techniczne z działaniem platformy, ale zdarza się, że brak możliwości korzystania z systemu wiąże się z niedostateczną wiedzą użytkowników. Skorzystaj ze wskazówek Centrum Pomocy i uniknij czasochłonnych błędów.
Treść wezwania do wyjaśnienia kalkulacji ceny wyznacza zakres udzielanych wyjaśnień, określając przy tym granice ich oceny.
Zamawiający będący jednostką samorządu terytorialnego pyta, jak wypełnić na eNotices 2 pole w sekcji 5.1.6 ogłoszenia o zamówieniu zawierające następujące pytanie: „Czy zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)”? Jest to pole obowiązkowe i należy wybrać odpowiedź TAK lub NIE.
Czy wiesz, jak poprawnie szacować wartość zamówień realizowanych ze środków unijnych? Kiedy korzystać z Bazy Konkurencyjności, a kiedy obowiązują procedury z ustawy Pzp lub regulaminu wewnętrznego? Jak uniknąć korekt finansowych, które mogą zagrozić Twojemu projektowi? Zapisz się na bezpłatny webinar Portalu ZP i zyskaj proste wskazówki.
Uwzględnienie przez Izbę zarzutu głównego skutkuje brakiem podstaw do rozpoznawania zarzutu ewentualnego.
Tylko do 13.04 trwają zapisy na nasze praktyczne szkolenie dotyczące umowy przetargowej! Umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowi fundament każdej procedury przetargowej, wpływając na ostateczny sukces zarówno zamawiającego, jak i wykonawcy. Prawidłowe skonstruowanie jej zapisów jest kluczowe, aby uniknąć problemów z realizacją zamówienia, takich jak opóźnienia, brak możliwości zmiany wynagrodzenia czy spory dotyczące jakości wykonanych prac. Niewłaściwa treść może prowadzić do odwołań do KIO, a w konsekwencji – wydłużać czas realizacji lub nawet powodować unieważnienie postępowania. W obliczu rosnącej konkurencji oraz zmian w przepisach, odpowiednie przygotowanie i negocjowanie umowy staje się niezbędnym elementem każdej procedury zamówieniowej, który pozwala uniknąć ryzyka prawnego i finansowego. Szkolenie „Umowy w sprawie zamówienia publicznego” – to wyjątkowa okazja, aby poznać szczegóły zawierania, realizacji oraz zmian umów w zamówieniach publicznych.
Szpitale i placówki medyczne wymagają szczególnego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. W tym artykule omawiamy, z jakimi wyzwaniami wiąże się wdrożenie kontroli dostępu i jakie korzyści może przynieść dobrze dopasowany system.
Umowy są fundamentem wielu działań biznesowych, kształtując porozumienia i budując zaufanie między stronami. Jednak wraz z rozwojem technologii i automatycznym generowaniem umów pojawiają się nowe wyzwania — przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa danych. Automatyzacja procesu generowania dokumentów ułatwia przepływ pracy i zwiększa efektywność, ale jednocześnie rodzi pytania o ochronę poufnych informacji. Jak firmy mogą wykorzystać zalety automatyzacji, jednocześnie minimalizując ryzyko związane z bezpieczeństwem danych? Przyjrzyjmy się kluczowym zagadnieniom związanym z tym tematem.
Rozliczenie podatku dochodowego to obowiązek każdego pracującego obywatela. Najczęściej stosowanym formularzem podatkowym w Polsce jest PIT-37. Jeśli rozliczasz się po raz pierwszy, nie martw się – ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości i pokaże, że rozliczenie PIT wcale nie musi być trudne. Zapraszamy do lektury!
Zyskaj pewność i bezpieczeństwo prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne. Dołącz do specjalistów korzystających z PortaluZP!