Specjalisto, zamów dostęp na 14 dni za darmo i przetestuj wszystkie funkcjonalności portalu.
W większości zamawianych zestawów komputerowych odpowiednią metodą oceny wydajności są wyniki testów aplikacyjnych. Muszą być one jednak odpowiednio dobrane. Sposób przeprowadzania tych testów oraz udostępniania ich wyników są zdecydowanie bardziej wydajne, a jednostka zamawiająca ma większą szansę na zakupu komputerów zgodnie z jej potrzebami.
Niech Nowy Rok 2015 będzie czasem pokoju, miłości oraz realizacji najskrytszych marzeń.
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia pragniemy przesłać najserdeczniejsze życzenia. Niech nadchodzący czas będzie niezapomnianym okresem pełnym radosnych przeżyć,spędzonych w gronie najbliższych osób.
Z rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów nie wynika, jaka jest hierarchia dokumentów składanych przez wykonawcę i tym samym nie różnicuje ich mocy dowodowej. Tak orzekł Sąd Okręgowy w Kielcach w wyroku z 17 października 2014 r. (sygn. akt VII Ga 179/14).
Odsetek ogłoszeń o zamówieniach, w których jednostki zamawiające wskazują cenę jako jedyne kryterium oceny ofert jest trzy razy mniejszy niż przed wprowadzeniem znowelizowanych przepisów ustawy Pzp. Jednocześnie zamawiający, obok ceny, coraz częściej stosują kryterium dotyczące terminu realizacji. Tak wynika z analizy ogłoszeń przeprowadzonych przez Urząd Zamówień Publicznych.
Zastrzeżenie tajemnicy ma zawsze charakter wyjątkowy. Zamawiający jest zobowiązany każdorazowo zbadać, czy rzeczywistym powodem zastrzeżenia danych jest autentyczna konieczność ich ochrony, czy też zamiar utrudnienia innym wykonawcom możliwości weryfikacji złożonej oferty.
Zamawiający ma obowiązek niezwłocznie zwrócić wadium wszystkim wykonawcom, których oferta nie została wybrana jako najkorzystniejsza. Forma, w jakiej wadium zostało wniesione przez oferentów, nie ma tutaj znaczenia. Tak wynika z orzeczenia Sądu Okręgowego w Białymstoku z 8 października 2014 r. (sygn. akt: II Ca 796/14).
Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 sierpnia 2014 r. wprowadziła obowiązek stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert we wszystkich postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Od tej zasady istnieją dwa wyjątki: zamówienia na przedmioty powszechnie dostępne i o ustalonych standardach oraz zastosowanie trybu: licytacja elektroniczna.
Oferent powołujący się na potencjał ekonomiczny innego podmiotu musi wykazać zamawiającemu, iż dysponowanie zasobami tego podmiotu ma charakter realny, gwarantujący należyte wykonanie przedmiotu zamówienia. Natomiast po stronie wykonawcy i podmiotu, z którego zasobów chce on skorzystać ponoszą solidarną odpowiedzialność za szkody zamawiającego powstałe na skutek nieudostępnienia zasobów.
Kryterium 100% ceny możliwe jest tylko w przypadku przedmiotów zamówienia powszechnie dostępnych i o ustalonych standardach jakościowych, chyba że zamówienie udzielane jest w trybie licytacji elektronicznej. W innych przypadkach, oprócz trybu zapytanie o cenę, zamawiający musi wprowadzić także inne kryteria. Tak wynika z opinii Urzędu Zamówień Publicznych.
Zyskaj pewność i bezpieczeństwo prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne. Dołącz do specjalistów korzystających z PortaluZP!