zamówienie

Jak zlecić zamówienie częściowe, które pozostało jako nieudzielone z zeszłego roku?

Pytanie:

Nasze pytanie dotyczy zamówienia na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. W 2021 roku musimy realizować aż 3 umowy na tę usługę:

1)      tylko na jeden miesiąc tj. styczeń 2021 roku o wartości ok. 100 tys. złotych (zamówienie wszczęte w grudniu 2020 roku na podstawie art. 6a starej ustawy Pzp – na skutek niezłożenia oferty w przetargu zabrakło jednego miesiąca na drugą procedurę,

2)      główne zamówienie na odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych o wartości ok. 2 mln. złotych – procedura unijna wszczęta w 2020 roku według starych przepisów, umowa została podpisana w styczniu 2021 roku,

3)      procedura odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych będących własnością gminy (wartość ok. 40 tys. złotych).

Wszystkie powyższe zamówienia były planowane i szacowane w ubiegłym roku. I tu pojawia się problem – nie wiemy, co począć z tym ostatnim zamówieniem. Jeśli ogłosimy zbiurokratyzowany przetarg unijny na tak skromną wartość, możemy nie otrzymać żadnej oferty. Zakładamy, że starych przepisów, w tym art. 6a ustawy Pzp, nie da się już zastosować, bo postępowanie nie jest wszczęte w ubiegłym roku. Nie wiemy, czy można zastosować to samo rozwiązanie z nowej ustawy Pzp tj. jej art. 30 ust. 4, bo dwa pierwsze postępowania są wszczęte zgodnie z regułami starej ustawy Pzp.

Zmiana pojemności opakowania zamawianej dostawy i kryteriów oceny – sprawdź, czy są możliwe w świetle nowego Pzp

Pytanie:

Przetarg nieograniczony opublikowany w Dz.Urz. UE i na platformie zamawiającego 3 stycznia 2021 r. na dostawę produktów leczniczych (art. 132) obejmuje 20 części. Przedmiotem dostawy jest w m.in.: Cz. 1 – Immunoglobulin human 100 ml – w ilości 1200 fl., Cz. 2 – Immunoglobulin human 50 ml – w ilości 600 fl.

Zamawiający 4 marca 2021 r. został poinformowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia, że prawidłowy opis części Cz. 1 i 2 winien być następujący: Cz. 1 – Immunoglobulin human – w ilości 12 000 g. Cz. 2 – Immunoglobulin human – w ilości 6 000 g.

W związku z powyższym czy:

1)     zmiana postaci leku z (fl – flakon) na (g – gram) oraz odstąpienie w opisie przedmiotu zamówienia od pojemności leku 100 ml i 50 ml należy traktować jako istotną zmianę charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, która prowadziłaby do znacznej zmiany zakresu zamówienia, w rezultacie skutkującej unieważnieniem postępowania,

2)     jeżeli powyższe zmiany prowadzą do znacznej zmiany zakresu zamówienia, to unieważniamy całe postępowanie czy tylko dwie części (tj. Cz. 1 i Cz. 2)?

W drugim naszym przetargu także obejmującym 6 części i ogłoszonym 26 lutego 2021 r. przedmiotem dostawy jest m.in. Cz. 1 – analizator mikrobiologiczny 1 szt. W opisie przedmiotu zamówienia wskazaliśmy:

Pkt 9: Dodatkowa stacja robocza z oprogramowaniem scalającym wyniki pacjenta /identyfikacja z lekowrażliwością/ TAK – 20 pkt, NIE – 0 pkt.

Pkt 10: Zakres pomiarowy aparatu 1–500 kDa TAK – 20 pkt, NIE – 0 pkt.

Zamawiający 4 marca br. otrzymał od wykonawcy prośbę o wykreślenie pkt 9 i 10 z opisu przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym czy:

1)     wykreślenie pkt 9 i 10, które są kryteriami oceny oferty w części nr 1, należy traktować jako istotną zmianę charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, która prowadziłaby do znacznej zmiany zakresu zamówienia, w rezultacie skutkującą unieważnieniem postępowania,

2)     jeżeli powyższe zmiany prowadzą do znacznej zmiany zakresu zamówienia, to unieważniamy całe postępowanie czy tylko część nr 1?