Sprawdź, jak przygotować postępowanie zgodnie z nowym Prawem zamówień publicznych m.in. opisać przedmiot zamówienia i oszacować jego wartość, o czym pamiętać przeprowadzając konsultacje rynkowe i przymierzając się do projektowania postanowień przyszłej umowy w sprawie zamówienia.
Regulacje nowej ustawy Pzp, dotyczące tak opisu przedmiotu zamówienia, jak i szacowania jego wartości, pozostają w przeważającej mierze zbieżne z tymi dotychczas obowiązującymi. Zmiany dotyczą głównie terminologii, stylistyki oraz umiejscowienia regulacji w obrębie nowego aktu prawnego. Przygotowanie postępowania odbywa się na tych samych zasadach niezależnie od tego, czy zamawiający proceduje w sposób unijny czy krajowy, z jednym tylko wyjątkiem. Mianowicie analiza potrzeb i wymagań realizowana jest wyłącznie wówczas, gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza progi unijne.
Pierwszym działaniem podejmowanym w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest określenie warunków zamówienia.
Pod tym pojęciem należy rozumieć warunki, które dotyczą zamówienia lub postępowania o udzielenie zamówienia, wynikające w szczególności z:
W pierwszej części opracowania omawialiśmy sytuacje niejako przymusowej współpracy kilku zamawiających przy udzielaniu zamówień publicznych (Pomocnicze działania zakupowe, współpraca z centralnym zamawiającym – ułatwienia w uzyskiwaniu zamówień, cz. I). Natomiast w tej części artykułu znajdziesz opis możliwości wspólnego działania dla zamawiających, którzy mają prawo podjąć suwerenną decyzję o nawiązaniu współpracy w celu wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia. Daje im ją regulacja wynikająca z art. 16 ust. 1 ustawy Pzp. Sprawdź, jak regulować wspólne zlecanie zamówień, jakie reguły nim rządzą i co można zyskać, decydując się na wspólne działania.
W artykule: