Czy w trybie podstawowym z możliwością negocjacji po otwarciu ofert należy udostępniać informację z ich otwarcia i publikować kwoty wszystkich złożonych ofert, w tym również tych, z którymi zamawiający przewiduje negocjacje? Czy też takie dane należy ujawnić dopiero po zakończeniu negocjacji?
Wszystkie procedury zakupowe, realizowane w celu udzielenia zamówienia publicznego o wartości co najmniej 130.000 zł netto, muszą być prowadzone zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej: ustawa Pzp). Trybem udzielania zamówień, dotychczas najczęściej wybieranym przez zamawiających w procedurach unijnych, jest przetarg nieograniczony, zaś w krajowych – tryb podstawowy bez negocjacji. Dzieje się tak, m.in. z uwagi na brak obowiązku wykazania jakiejkolwiek przesłanki warunkującej możliwość zastosowania tych właśnie procedur. W artykule omawiamy szczegóły dotyczące trybu przetargu nieograniczonego. Z pierwszej części materiału dowiesz się, jak krok po kroku przejść procedurę do etapu składania ofert. W kolejnej części przeczytasz m.in. o terminach składania ofert w przetargu nieograniczonym, wymogach dotyczących otwarcia ofert i ich oceny oraz o dokumentach, jakie wykonawcy składają z ofertą (LINK).
Tryb podstawowy to procedura, która służy do zlecania zamówień krajowych. Do jakiej kwoty zastosujesz tryb podstawowy? Zrealizujesz w nim zakupy od 130.000 zł do progów unijnych. W tym artykule przeczytasz o tym, jakie warianty procedury podstawowej przewiduje ustawa Pzp. Po przeczytaniu opracowania będziesz wiedział, który wariant trybu podstawowego jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni. Poznając wady i zalety poszczególnych procedur, zapewnisz sobie optymalną organizację procesu udzielania zamówienia publicznego. Zyskasz także instrukcję, jak krok po kroku przejść przez poszczególne etapy wszystkich wariantów postępowań podstawowych.