formularz cenowy

Kiedy niepodpisany formularz cenowy jest podstawą odrzucenia oferty?

Pytanie:

Zamawiający określił w SWZ, iż na ofertę w postępowaniu składają się:

1)     formularz ofertowy – wypełniony i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy, sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ,

2)     formularz „Oferty cenowej” – wypełniony i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy, sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ.

Wykonawca przesłał oba dokumenty, przy czym dokument pierwszy podpisał prawidłowo. W przypadku drugiego dokumentu czyli formularza „Oferty cenowej” po weryfikacji w programie Szafir pojawia się komunikat „Podpis złożony w pliku »Formularz oferty cenowej« został negatywnie zweryfikowany”. Po weryfikacji w programie Sigillium mamy komunikat „podpis ma niepoprawną strukturę, negatywnie zweryfikowany”.

Po dokonaniu takiej weryfikacji zachodzą przesłanki odrzucenia oferty. Niemniej jednak formularz oferty cenowej nie zawiera żadnych oświadczeń. Zawiera tabelkę, w której określono: rodzaj odpadów podlegających utylizacji, rodzaj pojemnika, ilość pojemników, cena jednostkowa netto, ilość wywozów pojemników, wartość netto, stawka VAT, kwota podatku VAT oraz wartość brutto. Część z tych informacji zawiera również podpisany przez wykonawcę formularz ofertowy, w którym zawarto następujące informacje: nazwa wykonawcy, wartość oferty brutto/netto, cena jednostkowa netto/brutto, oświadczenia wykonawcy, klauzula informacyjna RODO. Czy w związku z powyższym należy odrzucić ofertę?

Czy jeden podpis elektroniczny na pliku pdf z wykazem usług i formularzem cenowym jest wystarczający?

Pytanie:

Prowadzę postępowanie na świadczenie usługi telekomunikacyjnej na platformie zakupowej SMART PZP. Wykonawca był zobowiązany złożyć z ofertą następujące dokumenty: formularz ofertowy, formularz cenowy, wykaz usług z referencjami. W zapytaniu publicznym określono następujące warunki składania ofert: „Ofertę należy złożyć w języku polskim za pośrednictwem Platformy zakupowej SMART PZP portal E-Usług pod adresem pod adresem: http://portal.smartpzp.pl/zus w terminie do 14.11.2021 r. w jednej z następujących form:

  • w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
  • w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
  • zeskanowaną z podpisem odręcznym osoby upoważnionej do podpisania.

Uwaga! Wszystkie pliki składające się na ofertę należy uprzednio podpisać poza platformą i jako załączniki zamieścić na platformie zakupowej”.

Jeden z wykonawców złożył ofertę w następujący sposób – wszystkie trzy dokumenty  połączył w jeden plik .pdf, natomiast podpis kwalifikowany złożył tylko na formularzu ofertowym (nie podpisał formularza cenowego i wykazu usług).

Czy taki sposób podpisania oferty jest prawidłowy? Dodatkowo wykaz usług nie zawiera referencji, które były wymagane na potwierdzenie należytego wykonania usługi.