tryb z wolnej ręki

Umowa z wykonawcą z USA w trybie PZP

Zawarcie umowy z wolnej ręki z wykonawcą z USA – sprawdź formalności

Zamówienia in-house - tryb z wolnej ręki

Samorządowe zamówienia in-house w trybie zamówienia z wolnej ręki

Na jakiej podstawie jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego może udzielić zamówienia np. na usługi cateringowe innej jednostce organizacyjnej samorządu terytorialnego, gdy obydwa podmioty mają ten sam organ prowadzący? Jeżeli podmiot zamierzający udzielić zamówienia ma status zamawiającego w rozumieniu ustawy Pzp, musi stosować jej przepisy. Wiele zależy od analizy okoliczności konkretnego przypadku. Sprawdź, jakie podstawy prawne zastosować, aby zgodnie z prawem zlecić innej jednostce zamawiającej potrzebne zamówienia. Dowiedz się, czym są zamówienia in-house i jak krok po kroku stosować tryb z wolnej ręki do ich zlecenia.

Zamówienie z wolnej ręki – schemat procedury

Procedura zamówienia z wolnej ręki 2023 krok po kroku – schemat postępowania

Tryb zamówienia z wolnej ręki jako procedura całkowicie niekonkurencyjna jest trybem dość lubianym przez zamawiających. Powodem tego stanu rzeczy jest oczywiście długość trwania samego postępowania oraz prosty schemat procedury. Z uwagi jednak na fakt, że w procedurze z wolnej ręki zamawiający negocjuje tylko z jednym, wybranym przez siebie podmiotem, wolno z niej korzystać w ściśle określonych ustawą Pzp okolicznościach. O tym, jak krok po kroku przejść przez procedurę zamówienia z wolnej ręki, dowiesz się z poniższego schematu. Dodatkowo znajdziesz w nim kilkadziesiąt linków do materiałów pomocnych w prowadzonym postępowaniu.

Wolna ręka po nieudanym przetargu – wymogi dokumentacyjne

Pytanie:

Przeprowadziliśmy przetarg nieograniczony na roboty budowlane i nie wpłynęła w nim żadna oferta. Czy teraz możemy w związku z tym wszcząć tryb z wolnej ręki? Czy wykonawca musi przedłożyć dokładnie te same dokumenty jak w przetargu?  

Czy w trybie z wolnej ręki protokół zawiera ocenę oferty i wniosek o zatwierdzenie wyboru wykonawcy?

Pytanie:

Czy w postępowaniu wszczętym w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 ustawy Pzp (brak ofert w poprzedniej procedurze) komisja przetargowa powinna sporządzić ocenę oferty oraz wniosek o zatwierdzenie wyboru wykonawcy? Zastanawia nas zapis wzoru protokołu w trybie z wolnej ręki, pkt 14 który mówi: „Zatwierdzenie prac komisji przetargowej/osób wykonujących czynności związane z przeprowadzeniem postępowania 1. Prace  komisji przetargowej  osób wykonujących czynności związane z przeprowadzeniem postępowania zakończyły się w dniu ........ 1) ……………………………………………………. 2) …………………………………………………… 3) …………………………………………………… (imię i nazwisko) (podpis) 2. Prace  komisji przetargowej  osób wykonujących czynności związane z przeprowadzeniem postępowania, wynik oceny ofert oraz propozycję wyboru najkorzystniejszej oferty albo unieważnienia postępowania w dniu ............r. zatwierdził:  kierownik zamawiającego  pracownik zamawiającego upoważniony pisemnie przez kierownika zamawiającego”.

Czy pkt 2 oznacza, że komisja powinna utworzyć dokumenty z propozycją wyboru, które standardowo tworzy w innych postępowaniach/trybach? Dotychczas tworzone przez nas dokumenty w trybie z wolnej ręki to:

1)     decyzja o wszczęciu postępowania,

2)     zaproszenie do negocjacji wraz z załącznikami,

3)     ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy,

4)     uchwała w sprawie powołania komisji przetargowej,

5)     protokół z negocjacji (prowadzonych on-line),

6)     protokół z postępowania,

7)     umowa,

8)     ogłoszenie o wyniku postępowania,

9)     oświadczenia z art. 56 ustawy Pzp.