protokół

Dokumentowanie postępowań (protokół) według nowego Pzp

Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według nowej Pzp

Zamawiający ma obowiązek sukcesywnie wraz z procedowaniem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego sporządzać protokół postępowania. Z artykułu dowiesz się:
•    jakie informacje powinien zawierać protokół,
•    jak udostępniać protokół postępowania o udzielenie zamówienia – również w kontekście danych osobowych,
•    co stanowi załączniki do niego oraz
•    jak zwracać takie elementy dokumentacji jak projekty, modele, rysunki i plany składane wraz z ofertami.
Polecam także linki do wzorów formularzy. 

W tym artykule
  • Protokół wymaga podpisów członków komisji przetargowej (lub osób wykonujących czynności w postępowaniu) oraz kierownika zamawiającego (czy osoby, której kierownik powierzył zastrzeżone dla siebie czynności). Podpis odręczny można jednak zastąpić podpisem elektronicznym.
  • Protokół postępowania można sporządzić w formie pisemnej bądź elektronicznej i opatrzyć podpisem elektronicznym, przy czym nie musi być to kwalifikowany podpis elektroniczny.
  • Nie wszystkie informacje, które muszą znaleźć się w protokole, wynikają z przepisów bezpośrednio dotyczących protokołu. Niekiedy przepisy regulujące poszczególne tryby lub czynności podejmowane przez zamawiającego nakazują mu zamieścić w protokole dodatkowe informacje.
  • Protokół trzeba wypełniać na bieżąco – w toku postępowania. Niedopuszczalne jest odkładanie sporządzenia protokołu na „po zakończeniu procedury”.
  • Zamawiający ma możliwość ograniczyć informacje, które obligatoryjnie powinny znaleźć się w protokole, pod warunkiem, że poda je w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia, a zamawiający w protokole powoła się na to ogłoszenie.

Jakie są wskazówki dotyczące wypełnienia protokołu dla trybu podstawowego bez negocjacji?

Pytanie:

Mam wątpliwości dotyczące uzupełniania protokołu postępowania w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp). Czy punkt 22 protokołu należy wypełnić w poniższy sposób?

Zastosowanie aukcji elektronicznej: □ nie zostało przewidziane □ zostało przewidziane – rozumiem, że zaznaczam tutaj „nie zostało przewidziane”.

Najkorzystniejszą ofertę wybrano: □ z zastosowaniem aukcji elektronicznej (załączyć zestawienie wiążących postąpień w postaci wydruku z platformy, na której prowadzono aukcję, albo – jeżeli brak możliwości wydruku – zestawienie w innej formie) □ bez zastosowania aukcji elektronicznej ze względu na ………………

– tutaj zaznaczam „bez zastosowania aukcji”, ale nie wiem, co wskazać w miejscu wykropkowanym.

Ocena ofert (podać łączną punktację przyznaną ofertom w kolejności przyznanych punktów wraz z podaniem nazwy albo imienia i nazwiska wykonawcy)

– czy to jest to miejsce, w którym należy wymienić otrzymane oferty i ich punktację?

Jako najkorzystniejszą(-sze) wybrano (podać nazwę albo imię i nazwisko wykonawcy, siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, krajowy numer identyfikacyjny, a w przypadku polskich wykonawców – numer REGON lub NIP, oraz cenę lub koszt, a w przypadku dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych podać informację odrębnie dla każdej części zamówienia) ofertę – czy tu należy wpisać, czyją ofertę wybrano?