Protokół postępowania o udzielenie zamówienia Pzp 2025 – co musi zawierać, jak go sporządzić i udostępnić?

Stan prawny na dzień: 11.06.2025
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 2025

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający ma obowiązek na bieżąco sporządzać protokół postępowania o udzielenie zamówienia Pzp. Dokument ten odzwierciedla przebieg całej procedury i stanowi jeden z podstawowych elementów dokumentacji zamówienia publicznego. W artykule przedstawiamy, jakie informacje obligatoryjnie powinny znaleźć się w protokole, w jakiej formie może być on prowadzony oraz w jaki sposób należy go udostępniać – również z uwzględnieniem ochrony danych osobowych. Wyjaśniamy także, które dokumenty stanowią jego załączniki oraz jak wygląda procedura zwrotu planów, projektów i modeli złożonych wraz z ofertą. Na końcu znajdziesz odnośniki do wzorów formularzy wymaganych w różnych trybach postępowania.

W tym artykule
  • Protokół wymaga podpisów członków komisji przetargowej (lub osób wykonujących czynności w postępowaniu) oraz kierownika zamawiającego (czy osoby, której kierownik powierzył zastrzeżone dla siebie czynności). Podpis odręczny można zastąpić podpisem elektronicznym.
  • Protokół postępowania można sporządzić w formie pisemnej bądź elektronicznej i opatrzyć podpisem elektronicznym, przy czym nie musi być to kwalifikowany podpis elektroniczny.
  • Nie wszystkie informacje, które muszą znaleźć się w protokole, wynikają z przepisów bezpośrednio dotyczących protokołu. Niekiedy przepisy regulujące poszczególne tryby lub czynności podejmowane przez zamawiającego nakazują mu zamieścić w protokole dodatkowe informacje.
  • Protokół trzeba wypełniać na bieżąco – w toku postępowania. Niedopuszczalne jest odkładanie sporządzenia protokołu na „po zakończeniu procedury”.
  • Zamawiający ma możliwość ograniczyć informacje, które obligatoryjnie powinny znaleźć się w protokole, pod warunkiem, że poda je w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia, a w protokole powoła się na to ogłoszenie.

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Krzysztof Hodt

Krzysztof Hodt

Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych, aktualnie specjalista w wydziale zamówień publicznych jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce.