wybór wykonawcy

Które dokumenty można udostępnić zaraz po otwarciu ofert a które dopiero po wyborze wykonawcy?

Pytanie:

W procedurze odwróconej prowadzonej zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, po otwarciu ofert, wykonawca działając na podstawie rozporządzenia ministra rozwoju z 28 lipca 2016 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wniósł wniosek o udostępnienie załączników do protokołu w postaci ofert wykonawców w tym ewentualnych wezwań w zakresie tych ofert oraz składanych do nich uzupełnień oraz wyjaśnień a także oświadczeń i dokumentów składanych na wezwanie zamawiającego potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający jest w posiadaniu m.in. następujących dokumentów:

1)      ofert wykonawców w tym JEDZ,

2)      pism do wykonawców wystosowanych na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp,

3)      pism do wykonawców wysłanych zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Pzp (tłumaczenia dokumentów na język polski),

4)      pism do wykonawców sporządzonych na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp (dotyczących wyjaśnienia zaoferowanej stawki VAT i przedmiotu zamówienia),

5)      pisma do wykonawcy wysłanego zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy Pzp,

6)      pisma otrzymanego od wykonawcy X o błędach i niezgodnościach w ofercie wykonawcy Y.

Na wszystkie pisma z poz. od 1 do 5 zamawiający otrzymał od wykonawców stosowne odpowiedzi. W postępowaniu nie wybrano jeszcze oferty. Czy wobec tego wszystkie powyższe pisma (z poz. 1−6) stanowią załączniki do protokołu i powinny być udostępnione po wyborze oferty (zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp) czy też nie są załącznikami i można je udostępnić przed wyborem wykonawcy, gdyż jawność ofert nie ogranicza się tylko do pierwotnie złożonej oferty? Które z wymienionych dokumentów z poz. 1−6 stanowią załączniki do protokołu a które nie?

Zamawiający powinien ustalić orientacyjną ilość spraw, które w okresie trwania umowy z radcą prawnym wymagać będą udziału pełnomocnika procesowego

Pytanie:

Mój problem dotyczy szacowania wartości zamówienia na usługi zastępstwa procesowego oraz stosowania trybu z wolnej ręki w przypadku umów cywilnoprawnych. Ponieważ zastanawiamy się nad możliwością zatrudnienia radcy prawnego na umowę o pracę i powierzenie mu w ramach tej umowy usług prawnych polegających na zastępstwie prawnym lub usług prawnych i usług zastępstwa procesowego. Poza podstawowym wynagrodzeniem radcy z umowy o pracę przysługiwałoby mu wynagrodzenie z tytułu wyegzekwowanych kosztów zastępstwa procesowego i egzekucyjnego. Rozumiem, iż tę część wynagrodzenia jako jednostka budżetowa wypłacalibyśmy na podstawie umowy cywilnoprawnej, które to podlegają pod ustawę Pzp, a dodatkowe wynagrodzenie płatne byłoby na podstawie rozporządzenia oraz umowy cywilnoprawnej i wypłacane byłoby tylko w przypadku zasądzonych spraw i po wyegzekwowaniu przyznanych kwot na rzecz zamawiającego? To jest to zamówienie publiczne podlegające ustawie i powinno być uprzednio oszacowane z należytą starannością. Czy może z uwagi na specyfikę oraz fakt, iż nie wszystkie zlecone sprawy radcy prawnemu znajdą swój finał w postaci zasądzonych należności oraz z uwagi na podstawę prawną tego wynagrodzenia tj. rozporządzenie w sprawie opłat za czynności radców prawnych, wartością tego zamówienia byłoby tylko samo wynagrodzenie ryczałtowe jeśli byłoby przyznane a wiązałaby nas nie umowa o pracę tylko inna forma - umowa na wykonywanie usług prawnych? Specyfiką zlecanych przez naszą jednostkę spraw z zakresu zastępstwa procesowego jest to, iż zlecamy ich kilkanaście miesięcznie i są to podobne co do zakresu sprawy dotyczące głównie ściągania należności od najemców itp. Jest ich wiele i nie sposób traktować i zlecać je osobno. Aby ustalić wartość tego zamówienia proponowałabym sięgnąć do danych historycznych uwzględnić na tej podstawie plany na przyszłość, aby ustalić orientacyjną liczbę spraw, które mogą wystąpić w trakcie trwania umowy przez określony czas np. 6 miesięcy czy roku. I na podstawie rozporządzenia określić wartość umowy.