protokół z postepowania

Dokumentowanie postępowań (protokół) według nowego Pzp

Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według nowej Pzp

Zamawiający ma obowiązek sukcesywnie wraz z procedowaniem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego sporządzać protokół postępowania. Z artykułu dowiesz się:
•    jakie informacje powinien zawierać protokół,
•    jak udostępniać protokół postępowania o udzielenie zamówienia – również w kontekście danych osobowych,
•    co stanowi załączniki do niego oraz
•    jak zwracać takie elementy dokumentacji jak projekty, modele, rysunki i plany składane wraz z ofertami.
Polecam także linki do wzorów formularzy. 

W tym artykule
  • Protokół wymaga podpisów członków komisji przetargowej (lub osób wykonujących czynności w postępowaniu) oraz kierownika zamawiającego (czy osoby, której kierownik powierzył zastrzeżone dla siebie czynności). Podpis odręczny można jednak zastąpić podpisem elektronicznym.
  • Protokół postępowania można sporządzić w formie pisemnej bądź elektronicznej i opatrzyć podpisem elektronicznym, przy czym nie musi być to kwalifikowany podpis elektroniczny.
  • Nie wszystkie informacje, które muszą znaleźć się w protokole, wynikają z przepisów bezpośrednio dotyczących protokołu. Niekiedy przepisy regulujące poszczególne tryby lub czynności podejmowane przez zamawiającego nakazują mu zamieścić w protokole dodatkowe informacje.
  • Protokół trzeba wypełniać na bieżąco – w toku postępowania. Niedopuszczalne jest odkładanie sporządzenia protokołu na „po zakończeniu procedury”.
  • Zamawiający ma możliwość ograniczyć informacje, które obligatoryjnie powinny znaleźć się w protokole, pod warunkiem, że poda je w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia, a zamawiający w protokole powoła się na to ogłoszenie.

Protokół ma na celu odzwierciedlać najistotniejsze zdarzenia mające miejsce w toku postępowania o zamówienie publiczne

Pytanie:

Czy zamawiający wypełniając druk ZP/PN w części nr 20 – „Załączniki do protokołu” jest zobowiązany do literalnego - enumeratywnego wskazania – wyliczenia odrębnie każdego pisma, oświadczenia, zawiadomienia składającego się na dokumentację akt z postępowania? Czy jest poprawnym, jeżeli zamawiający w części, o której mowa pogrupuje blokowo-tematycznie dokumentację w załączniki i tak je wykaże w tej części protokołu?

Np. załącznik nr 1- dokumentacja wniosku o wszczęcie postępowania,

załącznik nr 2 – dokumentacja powołania komisji, wyboru trybu i rozpoczęcia jej prac,

załącznik nr 3 – dokumentacja ogłoszenia o zamówieniu,

załącznik nr 4 – dokumentacja SIWZ,

załącznik nr 5 – korespondencja przed otwarciem ofert, zapytania do SIWZ, wizje lokalne,

załącznik nr 6 – dokumentacja dotycząca otwarcia ofert,

załącznik nr 7 – oferty, załącznik nr 8 – dokumentacja badania i oceny ofert,

załącznik nr 9 – rozstrzygnięcie postępowania, zawiadomienia Wykonawców,

załącznik nr 10 – umowy,

załącznik nr 11 – rozliczenie wadium,

załącznik nr 12 – dokumentacja ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,

załącznik nr 13 – oświadczenia ZP-1.

Instrukcja z 2012 r. wydana przez UZP w sprawie wypełniania protokołu wzbudza wątpliwości w odniesieniu do aspektu praktycznego. Wobec różnej interpretacji mojej i kontrolującego proszę o wskazanie czy więc faktycznie z tej instrukcji wynika, że Zamawiający ma literalnie z każdego pojedynczego dokumentu zrobić załącznik i wszystkie te dokumenty składające się na akta wykazać w protokole?

Czy zamawiający ma obowiązek skoro w ZP-PN wskazuje się załączniki do protokołu a ZP/PN znajduje się na pierwszych stronach akt, sporządzać spis treści dokumentów jakie akta zawierają?