Na stronach WWW Urzędu Zamówień Publicznych pojawiło się opracowanie, w którym wskazano zestawienie elementów umowy o zamówienie publiczne w zależności od jej przedmiotu tj. usługi, dostawy czy roboty budowlanej. Treść kontraktu podzielono na elementy obligatoryjne oraz te, które należy uwzględnić w przypadku umów zawartych na okres powyżej 6 bądź 12 miesięcy a także gdy umowa przewiduje wymagania określone w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Przedstawiamy je w poniższej tabeli.
W obliczu elektronizacji systemu zamówień publicznych problematyczne może być zagadnienie zawarcia umowy. Zgodnie bowiem z art. 432 ustawy Pzp umowa, pod rygorem nieważności, wymaga zachowania formy pisemnej, chyba że przepisy odrębne wymagają formy szczególnej. Kwestia ta już jakiś czas temu została podniesiona w pytaniach kierowanych przez instytucje kontrolujące do Urzędu Zamówień Publicznych „Czy zgodnie z przepisami nowej ustawy Pzp można zawrzeć umowę w formie elektronicznej, czyli w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym?”.