umowa w sprawie zamówienia publicznego

Czy czas gwarancji wlicza się do maksymalnego okresu, na jaki wolno zawrzeć umowę?

Pytanie:

Zamierzamy przeprowadzić postępowanie na wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożaru. Celem zamawiającego jest wykonanie prac oraz uzyskanie gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, która stanowi zresztą kryterium oceny ofert w postępowaniu. W ramach udzielonej gwarancji wykonawca jest zobowiązany przeprowadzać konserwację minimum 1 raz w roku i dostarczyć zamawiającemu protokół z tej czynności. Chcemy wprowadzić do umowy przykładowy poniższy zapis: „Wykonawca zapewni (bez dodatkowego wynagrodzenia) w okresie udzielonej gwarancji – przeglądy, konserwacje i serwis zamontowanych urządzeń i instalacji obejmujących konserwację urządzeń i zapewnienie sprawnego działania systemu poprzez kontrolę poprawności działania, czyszczenie, konfigurację, aktualizację i inne czynności wymagane przez producenta, które zapewnią sprawne funkcjonowanie”. Nowa ustawa Pzp przewiduje, że umowę o zamówienie publiczne zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 4 lata. Jaki będzie okres trwania umowy, jeżeli wykonawca wykona instalację w czasie 3 miesięcy i udzieli 5-letniego okresu gwarancji, w ramach której będzie zobowiązany prowadzić przeglądy konserwacyjne? Czy będzie to okres 3 miesięcy, czy 5 lat i 3 miesięcy? Jak w tym drugim przypadku odnieść się do regulacji, że umowa nie może być zawarta na dłużej niż 4 lata? Jak przeprowadzić powyższe postępowanie, aby uzyskać zamierzony cel i zrobić to zgodnie z przepisami ustawy Pzp?