łączne szacowanie

Reguły wypełnienia protokołu postępowania w rubryce dotyczącej łącznej wartości poszczególnych części zamówienia

Pytanie:

W ogłoszeniu o wyniku postępowania znajduje się punkt dotyczący wartości zamówienia. Wskazano tam, że zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, zaznaczając „tak”. Jak wypełnić rubrykę „Łączna wartość poszczególnych części zamówienia. Należy podać wartość netto w złotych polskich. Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT)”? Zgodnie z planem postępowań na wycenę nieruchomości przeznaczyliśmy 250 tys. zł. W ciągu roku wszczynamy kilka postępowań (etapów), z których każde dodatkowo dzielimy  na zadania. Przykładowo: I etap ma 9 zadań, na łączną kwotę np. 35 tys. zł, w II etapie jest 5 zadań o łącznej wartości 25 tys. zł. Czy w pozycji „Łączna wartość poszczególnych części zamówienia” powinniśmy wpisać wartość z planu postępowań? A w pozycji „Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania” – wartość danego etapu? Czy może w pozycji „Łączna wartość poszczególnych części zamówienia” należy podać łączną kwotę danego etapu i przy każdym kolejnym etapie tę wartość sumować z tym co już zlecone? W pozycji „Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania” – wpisać zaś wartość danego etapu?

Czy konserwację elementów urządzeń przemysłowych oraz konserwację dachu należy połączyć w jedno zamówienie?

Pytanie:

Udzieliliśmy zamówienia na roboty budowlane polegające na konserwacji stalowych elementów urządzeń przemysłowych. Jego wartość przekraczała 30.000 euro, zamówienia udzielono więc zgodnie z ustawą Pzp w trybie przetargu nieograniczonego. W tym samym roku budżetowym zaplanowane jest jeszcze jedno zamówienie na roboty budowlane polegające na konserwacji dachu na innym obiekcie o wartości do 30.000 euro. Przedmiotowe zamówienia zostały uwzględnione w planie finansowym sporządzonym pod koniec zeszłego roku. W planie zamówień publicznych do udzielenia pierwszego zadania przewidziano wybór wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego, natomiast dla drugiego zadania zaplanowano tryb pozaustawowy zgodny z wewnętrznym regulaminie zamawiającego. Każde z zadań ma odrębne dokumentacje techniczne i pozwolenia administracyjnoprawne. Obiekty wchodzą w skład większego zespołu obiektów skoncentrowanych na przestrzeni ok. 10 ha stanowiących funkcjonalną całość. Jesteśmy właścicielami terenu i wszystkich obiektów. Wydaje się, że każdy wykonawca, który potrafiłby zrealizować pierwsze zamówienie, byłby w stanie zrealizować także konserwację dachu, która jest stosunkowo prostym zadaniem. Natomiast nie każdy, który umiałby wykonać konserwację dachu byłby w stanie zrealizować pierwsze zamówienie wymagające znacznie większej wiedzy, doświadczenia, sprzętu, pracowników i materiałów. Różnica między terminem zakończenia pierwszego zamówienia, a rozpoczęciem drugiego wynosi kilka miesięcy. Czy w tych okolicznościach powinniśmy oba zamówienia na roboty budowlane szacować łącznie i przeprowadzić dwie procedury wyboru wykonawcy zgodnie z ustawą Pzp, lub jedną procedurę ustawową na oba zakresy? Czy dopuszczalne jest udzielenie drugiego zamówienia (na konserwację dachu) w trybie regulaminu wewnętrznego, bez zastosowania ustawy Pzp?

Konserwację stalowych elementów urządzeń przemysłowych oraz konserwację dachu należy traktować jako osobne zamówienia. Wartość szacunkową wolno określić odrębnie dla każdego z nich. Skoro kwota zamówienia na konserwację dachu nie przekracza 30.000 euro, to wybór wykonawcy będzie przeprowadzony według wewnętrznego regulaminu zamawiającego.