Specjalisto, zamów dostęp na 14 dni za darmo i przetestuj wszystkie funkcjonalności portalu.
Centrum zakupów wspólnych dla sądownictwa wcale nie usprawnia, wręcz utrudnia funkcjonowanie sądów – twierdzą prezesi sądów apelacyjnych. Krajowa Rada Sądownictwa otrzymała bardzo dużo negatywnych informacji na ten temat, teraz przekazała je do Ministra Sprawiedliwości.
Uprawnienie do wykorzystania środków wzruszalności umowy o zamówienie publiczne przysługuje bezpośrednio podmiotom zainteresowanym oraz Prezesowi UZP jako centralnemu organowi właściwemu w sprawach zamówień publicznych – orzekł Sąd Apelacyjny w Białymstoku (wyrok z 12 czerwca 2014 roku, sygn. akt IACa 166/14) .
W 2013 roku wartość udzielonych zamówień była wyższa o 8% w porównaniu do roku 2012, natomiast aż w 92% postępowań poniżej progów unijnych oferty wybierane były na podstawie kryterium cen, wynika z przyjętego przez rząd sprawozdania Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2013 r.
Ograniczenie stosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium oceny ofert to jedna z najważniejszych zmian, jakie przynosi nowelizacja ustawy Pzp. Właśnie została uchwalona przez Sejm i zostanie przekazana pod obrady Senatu.
Wyeliminowanie przeszkód dla handlu transgranicznego spowodowanych istnieniem wielu wymogów prawnych i norm technicznych dotyczących fakturowania elektronicznego to podstawowy cel nowej dyrektywy unijnej.
Zamawiając, usługi lub dostawy z zakresu działalności oświatowej związane z gromadzeniem w bibliotekach szkolnych podręczników oraz materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych nie trzeba stosować ustawy – Prawo zamówieniach publicznych. Wyjątkiem są zamówienia przekraczające 30.000 euro. W stosunku do nich przewidziano tryb uproszczony.
Regulacja zawarta w art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp ma na celu wyeliminowanie z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego takich wykonawców, którzy świadomie świadczą nieprawdę (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 30 października 2013 r.; sygn. akt KIO 2398/13).
Tryb negocjacji z ogłoszeniem z założenia zapewnia możliwość wprowadzania zmian do opisu przedmiotu zamówienia i warunków przyszłej umowy. Temu celowi, jak to wynika z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, mają służyć rokowania prowadzone z wykonawcami, którzy złożyli oferty wstępne (wyrok KIO z 6 lipca 2012 r., sygn. akt KIO 1315/12; KIO 1330/12).
Warunkiem skuteczności unieważnienia przetargu jest wykazanie najpierw wady postępowania oraz jej nieusuwalności, a dopiero potem skutku w postaci niemożliwości zawarcia ważnej umowy o zamówienie publiczne.
100 mln euro to wartość udzielanych co roku przetargów przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego (UNIDO) z siedzibą w Wiedniu. O kontrakty mogą starać się również polscy przedsiębiorcy oraz ośrodki badawcze.
Zyskaj pewność i bezpieczeństwo prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne. Dołącz do specjalistów korzystających z PortaluZP!