rejestr umów

Rejestr umów powyżej 500 zł a umowy o pracę

Rejestr umów powyżej 500 zł a umowy o pracę, zlecenia i FV

Zamawiający w założeniu mają zostać zobowiązani do umieszczania informacji o zawartych przez siebie umowach w rejestrze umów prowadzonym przez Ministra Finansów. Obowiązek miał wejść w życie 1 lipca 2022 r., ale trwają prace legislacyjne nad przesunięciem tego terminu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowe regulacje nie zaczną obwiązywać w przewidzianym czasie. Obowiązek rejestracyjny jest źródłem wielu niewiadomych, które prawdopodobnie uda się rozstrzygnąć, dopiero gdy zamawiający zaczną go realizować w praktyce. Nasi eksperci szukają m.in. odpowiedzi na pytanie, czy rejestr umów powyżej 500 zł obejmie umowy o pracę oraz umowy zlecenia. Zapoznaj się z dwiema odpowiedziami w tym zakresie.

Rejestr umów powyżej 500 zł – obowiązek zamawiających

Rejestr umów powyżej 500 zł – wskazówki dla zamawiających, jak realizować nowy obowiązek

Rejestr umów powyżej 500 zł to potoczna nazwa repertorium, do którego zamawiający z sektora finansów publicznych będą musieli zgłaszać zawarte przez siebie kontrakty na zamówienia publiczne. Nowy obowiązek wejdzie w życie 1 stycznia 2024 r., ale już dziś warto zapoznać się z głównymi założeniami nowych przepisów. Sprawdź, które umowy będziesz musiał zgłosić do rejestru i jak podejść do zamówień spoza ustawy Pzp zawartych np. ustnie. W artykule piszemy także o katalogu informacji, jakie trzeba będzie publikować w rejestrze oraz terminie ich przekazywania. Przeczytasz w nim również, co grozi podmiotowi, który nie dopełnia opisanych obowiązków.