Czy zamawiający może odmówić waloryzacji z powodu spóźnionego wniosku?

Dodano: 19.06.2025
Pytanie:

Czy zamawiający ma prawo odmówić waloryzacji, jeżeli wykonawca nie dochował terminu złożenia wniosku o waloryzację, wynikającego z umowy? W umowie wskazano, że każda ze stron może wystąpić z wnioskiem o zmianę wysokości wynagrodzenia, z uzasadnieniem zawierającym m.in. wyliczenie kwoty zmiany, datę zmiany kosztów oraz kalkulację opartą na wymiarze etatów i liczbie osób z oferty. Wniosek może być złożony od dnia publikacji przepisów (np. dotyczących minimalnego wynagrodzenia) do 30. dnia od dnia ich wejścia w życie. Wykonawca złożył wniosek 60 dni po wejściu zmian w życie. Czy zamawiający może odmówić waloryzacji?

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Iwona Bujak

Iwona Bujak

Praktyk zamówień publicznych (od 1994 roku), pracownik wydziału zamówień publicznych jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z procedurami...