Bezpłatny webinar Portalu ZP: pytania i wyjaśnienia treści SWZ

Stan prawny na dzień: 01.08.2025
Pytania do SWZ

Zarówno wykonawcy, jak i zamawiający zmagają się z pytaniami dotyczącymi pytań… do SWZ. Kiedy i w jaki sposób można je zadawać? Czy zamawiający zawsze musi na nie odpowiedzieć? Jak udzielać odpowiedzi, by nie narazić postępowania na unieważnienie? Te i inne praktyczne zagadnienia omówimy podczas bezpłatnego webinaru Portalu ZP już 19 sierpnia o godz. 10:00.

W trakcie 30-minutowego spotkania ekspert z ponad 35-letnim doświadczeniem odpowie na najczęstsze wątpliwości związane z komunikacją w postępowaniu przetargowym. Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak prawidłowo formułować pytania, kiedy odpowiedź wymaga zmiany SWZ oraz jak unikać błędów mogących skutkować odwołaniem lub unieważnieniem przetargu.

Dla kogo?

Webinar jest dedykowany:

  • wykonawcom – aby wiedzieli, kiedy i jak zadawać precyzyjne pytania,
  • zamawiającym – by udzielali odpowiedzi zgodnie z Pzp i unikali ryzyka.

O czym będzie webinar?

Komunikacja pomiędzy zamawiającymi a wykonawcami może być zarówno ochroną, jak i ryzykiem – jeśli pytania i odpowiedzi nie zostaną przygotowane i udzielone w sposób zgodny z Pzp. Podczas półgodzinnego spotkania omówimy m.in.:

  1. Po co są pytania do SWZ?
  • Zakres informacji możliwych do uzyskania
  • Kluczowe terminy i formy zadawania pytań zgodnie z Pzp
  • Dobre i złe przykłady pytań
  • Strategie pytań w zakresie kryteriów, terminów czy warunków udziału
  • Kiedy odpowiedź wymaga zmiany treści SWZ i przesunięcia terminu składania ofert
  • Konsekwencje błędnych lub brakujących odpowiedzi
  • Czy pytania i odpowiedzi mogą stać się podstawą odwołania lub unieważnienia postępowania
  1. Jak pytać, by otrzymać konkretne odpowiedzi?
  1. Jak odpowiadać, by nie narazić się na unieważnienie postępowania?
  1. Orzecznictwo i stanowiska UZP

Koszt, data, prelegent

Data: 19 sierpnia 2025 r.

Godzina: 10-10.30

Forma: online

Udział w webinarze jest bezpłatny, ale obowiązuje REJESTRACJA.

Szkolenie poprowadzi:

Andrzej Łukaszewicz – od 1989 roku zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem i doradztwem w zakresie zamówień publicznych w jednostkach samorządowych. Posiada także bogate doświadczenie zdobyte przy obsłudze wykonawców. Wielokrotnie reprezentował przed składami orzekającymi Krajowej Izby Odwoławczej.

Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych Politechniki Poznańskiej (Zamówienia Publiczne i Partnerstwo Publiczno-Prywatne), Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych) oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykładowca i promotor w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Toruniu i Bydgoszczy (Zamówienia publiczne oraz Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych).

Od 2007 roku prowadzi autorskie szkolenia i warsztaty z zakresu zamówień publicznych skierowane do zamawiających jak i wykonawców.