Poleć znajomemu

Zasady szacowania wartości zamówień podobnych i aktualizacji obliczeń

Justyna Andała-Sępkowska

Autor: Justyna Andała-Sępkowska

Dodano:
Pytanie:

Proszę o wytłumaczenie pewnej kwestii związanej z udzielaniem zamówień podobnych. Z ustawy Pzp wynika, że trzeba je oszacować i doliczyć do wartości zamówienia podstawowego. Jak wiadomo w przypadku robót budowlanych można to zrobić za pomocą kosztorysu inwestorskiego. Kiedy należy go sporządzić – czy już przed szacowaniem wartości zamówienia podstawowego? Czy wówczas jeśli upłynie okres 6 miesięcy tj.: zamawiający udzieli zamówienia podobnego w okresie 2 lat od zakończenia zamówienia podstawowego, musi aktualizować kosztorys? Ponadto jeśli mam wpisać w siwz zakres robót podobnych np.: w zakresie branży drogowej, branży elektrycznej, to jak na takie ogólne zapisy zakresu sporządzić kosztorys? Czy jeśli nie przewidziałam jakiegoś zakresu robót, mogę mimo to udzielić na niego zamówienia?

Pozostało jeszcze 86 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CP

Zamów dostęp

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Mam już dostęp

Jeśli masz już konto w Portalu ZP

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła
Justyna Andała-Sępkowska

Autor: Justyna Andała-Sępkowska

Prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie zamówień publicznych po stronie zamawiającego. Autorka licznych profesjonalnych publikacji poświęconych problematyce związanej z prawem zamówień publicznych.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania

Zadaj pytanie ekspertowi Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

Bezpłatne webinarium!

Zamówienia in-house 

Praktyka i orzecznictwo

20 czerwca (środa), godz. 11

Transmisja online na żywo

Zapisz się już dziś >> 

Porady

Czy konieczny jest podpis kierownika zamawiającego na ogłoszeniu o zamówieniu?

Pytanie: Czy ogłoszenie o zamówieniu, o zmianie ogłoszenia oraz o udzieleniu zamówienia powinny być podpisane przez kierownika zamawiającego? Przed wysłaniem czy po publikacji?

Krzysztof Hodt
23.05.2018
Czytaj więcej »
O elektronizacji zamówień publicznych w pigułce – sprawdź, czy wiesz już wszystko

Pytanie: Przepisy ustawy Pzp w zakresie, w jakim przewidują obowiązek komunikacji zamawiającego z wykonawcą wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej, znajdują zastosowanie do postępowań o udzielenie zamówienia...

Czytaj więcej »

Aktualności

RODO a zamówienia publiczne – 4 wybrane elementy szczególnie ważne dla uczestników postępowań
Po 25 maja 2018 r. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia...
Wykonawca, wykazując swoje doświadczenie, może powołać się na kilka realizowanych przez siebie umów
Dopuszczalne jest, aby wykonawca wykazywał swoje doświadczenie, powołując się łącznie na dwie lub większą liczbę umów jako jedno zamówienie. Wyjątkiem jest sytuacja, w której instytucja zamawiająca wykluczyła taką możliwość na podstawie...
Zasady składania oświadczeń w zakresie wyłączenia się z procedury konkursowej
W przypadku konkursów ostateczna lista wykonawców jest znana wraz z upływem terminu na składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie. Zatem terminem właściwym dla złożenia odpowiedniego oświadczenia o braku lub istnieniu...

Nasi partnerzy, osiągnięcia i opinie klientów

wiper-pixel