Czy jednostka administracyjna może sama zrealizować roboty budowlane?

Dodano: 04.10.2012
Pytanie:

Nasz zakład jest jednostką administracyjną jednostki samorządu terytorialnego, bez osobowości prawnej, powołany Uchwałą Rady Miejskiej. Zadania realizujemy na podstawie statutu tj. zaopatrujemy w wodę mieszkańców gminy, oczyszczamy ścieki, zarządzamy budynkami, usuwamy awarie wodno-kanalizacyjne. Realizujemy inwestycje związane z budową sieci i przyłączy wodno-kanalizacyjne w ramach przyznanych przez gminę dotacji celowych. Czy nasz zakład może zrealizować inwestycje własnymi siłami poprzez naszych pracowników (bez ogłaszania przetargu) jeżeli środki przyznane na budowę kanalizacji sanitarnej opiewają na kwotę 160.000 zł. W ramach tej kwoty ponieśliśmy już koszty związane z opracowaniem dokumentacji projektowej, natomiast poniesiemy jeszcze koszty z wyborem Inspektora Nadzoru. Obliczyliśmy, że na zakup materiałów, wykonanie analiz ścieków, geodezji powykonawczej itd. wydamy ok.40.000 zł. Gminę obciążylibyśmy fakturami za powyższe oraz kosztorysem powykonawczym za pracę naszych pracowników. Czy takie rozwiązanie jest zgodne z ustawą o finansach publicznych?

Pozostało jeszcze 66% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Marta Mikulska-Nawacka

Marta Mikulska-Nawacka

Doświadczony praktyk w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przez jednostki zamawiające. Autorka porad i komentarzy praktycznych z zakresu zamówień publicznych w wydawnictwie...