Unieważnienie części postępowania unijnego a obowiązki informacyjne zamawiającego

Dodano: 02.02.2024
Pytanie:

Czy unieważniając postępowanie unijne w zakresie jednej z części, należy zmienić ogłoszenie o zamówieniu? Postępowanie unijne podzielono na 2 części. W związku ze zmianą okoliczności zamawiający chce podjąć decyzję o unieważnieniu jednej części. Unieważnienie nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Zaistniałe okoliczności zdaniem zamawiającego uzasadniają wybór innego (samodzielnego) wariantu realizacji zamówienia. Podstawa prawna unieważnienia to art. 256 ustawy Pzp. Co powinien zrobić zamawiający w zaistniałej sytuacji:

  1. Czy unieważniając postępowanie w części, wystarczy zamieścić taką informację na stronie internetowej prowadzonego postępowania, a następnie w dalszych krokach dać ogłoszenie o wyniku postępowania w tej części, wskazując, że umowa nie została zawarta?
  2. Czy unieważniając postępowanie w części, jest możliwość sprostowania ogłoszenia o zamówieniu – czy możemy usunąć część z ogłoszenia?

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Anna Żochowska

Anna Żochowska

praktyk z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zamówień publicznych, obecnie pracuje w departamencie ds. zamówień publicznych w jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce