szacowanie ryzyka

Jak poprawnie szacować roboty budowlane i usługi projektowe, jeśli zamawiający działa za pośrednictwem 10 oddziałów?

Pytanie:

Jesteśmy spółką, która składa się z centrali oraz 10 oddziałów w różnych miejscach Polski. Oddziały nie posiadają osobnego numeru NIP, czyli co do zasady agregujemy zamówienia. Jeżeli chodzi o roboty budowlane to każdy oddział traktujemy jako osobny obiekt budowlany, ponieważ każdy z nich może samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną.

Mam jednak wątpliwości, jak będzie wyglądać zamówienie usług projektowych? Poszczególne oddziały przygotowują swoje plany zamówień a potem na ich podstawie jest robiony jeden wspólny plan finansowy spółki. Każdy z oddziałów osobno planuje m.in. inwestycje oraz wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej robót budowlanych w zakresie swoich obiektów budowlanych. Czy mimo to, wszystkie usługi projektowe bez względu na to, którego obiektu dotyczą, należy sumować? Są one planowane w ciągu roku, ale postępowania na wybór wykonawcy usług projektowych odnoszą się do innego obiektu budowlanego (w zależności od tego którego dotyczą oddziału). Także terminy ich realizacji są zupełnie inne w poszczególnych oddziałach. Czy jeżeli planuję postępowanie na same usługi projektowe oraz usługi projektowe w systemie projektuj i buduj, to mam obowiązek agregować wartość wszystkich usług?