Nowelizacje 3 rozporządzeń do Pzp w związku z elektronizacją zamówień

Stan prawny na dzień: 23.10.2018
nowe przepisy

Dnia 18 października br. tj. wówczas, gdy weszły w życie przepisy dotyczące elektronizacji postępowań unijnych, zmianie uległy dodatkowo przepisy 3 aktów wykonawczych do ustawy Pzp w zakresie związanym ze stosowaniem elektronicznych form komunikacji w procedurach.

Dnia 18 października 2018 r. zmieniły się przepisy następujących rozporządzeń do ustawy Prawo zamówień publicznych:

1)      prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz.U. poz. 1320), wydanego na podstawie art. 10g ustawy Pzp,

2)      prezesa Rady Ministrów z 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz.U. z 2018 r. poz. 1092), wydanego na podstawie art. 198 pkt 1 ustawy Pzp,

3)      ministra rozwoju z 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. poz. 1126), wydanego na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy Pzp.

Konieczność zmiany przepisów ww. rozporządzeń jest związana bezpośrednio z wejściem w życie regulacji dotyczących pełnej elektronizacji zamówień publicznych o wartościach równych progom unijnym i wyższym od nich. Szczegóły na temat poszczególnych nowelizacji przeczytasz w kolejnych nowościach.

Źródło: www.uzp.gov.pl