Zmiany umowy w sprawie zamówienia – poznaj 6 przesłanek, które pozwalają zmodyfikować kontrakt

Stan prawny na dzień: 27.09.2017
c39fe342a678779b121654a7d4618670963f66ba-medium

Nieprzewidziane okoliczności, które zmuszają Cię do zwiększenia zakresu robót? Błędy w dokumentacji powodujące, że trzeba zmienić technologię? A może wykonawca, który realizował kontrakt, uległ przekształceniu i należy zmienić stronę kontraktu? To tylko niektóre okoliczności, które mogą zmusić Cię do zmiany postanowień umowy. Warto zawczasu przewidzieć tego rodzaju problemy i zapobiec niepotrzebnym nerwom w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku kontraktu o zamówienie publiczne nie każda bowiem zmiana i nie w każdych okolicznościach może być do niego wprowadzona.

W artykule omawiamy m.in., jakie zmiany umowy są zawsze dopuszczalne, które trzeba przewidzieć już w siwz i jak sobie poradzić z modyfikacją kontraktu, gdy zawarłeś go zgodnie z przepisami obowiązującymi przed zeszłoroczną nowelizacją.

Pozostało jeszcze 96% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dominika Perkowska

Dominika Perkowska

Prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie zamówień publicznych, była m.in. zastępcą naczelnika wydziału zamówień publicznych w dużej instytucji zamawiającej. Obecnie jest głównym specjalistą ds...