Zamówienie materiałów dziennikarskich – jak je oszacować?

Dodano: 02.04.2019
Pytanie:

Do planu zamówień na 2019 rok zostało zgłoszonych ok. 30 zamówień na przygotowanie tekstowych i multimedialnych materiałów dziennikarskich. Każde z nich jest zlecane innemu autorowi (twórcy – dziennikarzowi), gdyż takie są potrzeby spółki (przeważnie decyduje o tym tematyka konkretnych materiałów i tzw. moc przerobowa poszczególnych osób). Materiały te są publikowane tylko na stronie portalu internetowego radia (nie są wykorzystywane w audycji), nie podlegają więc pod przesłankę z art. 4 pkt 3 lit. g ustawy Pzp. Szacowana wartość każdego z zamówień nie przekracza 30.000 euro, ale ich łączna kwota przewyższa próg 221.000 euro.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym, zamówienia, których przedmiotem jest przygotowanie tekstowych i multimedialnych materiałów dziennikarskich zamieszczanych tylko w serwisach internetowych (serwisy tematyczne) poszczególnych programów oraz na stronie ogólnej portalu internetowego, należy zsumować i każdego z nich udzielać np. z zastosowaniem trybu zamówienia z wolnej ręki? Czy z uwagi na twórczy i autorski charakter zamówień i zlecanie ich różnym dziennikarzom można je potraktować odrębnie? Jeżeli jednak należy je zsumować, to kierując się kryterium tematycznym?

Pozostało jeszcze 54% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Marta Mikulska-Nawacka

Marta Mikulska-Nawacka

Doświadczony praktyk w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przez jednostki zamawiające. Autorka porad i komentarzy praktycznych z zakresu zamówień publicznych w wydawnictwie...