Poleć znajomemu

Wymóg dostawy wyłącznie oryginalnych tonerów do drukarek może naruszać zasadę uczciwej konkurencji

Krzysztof Hodt

Autor: Krzysztof Hodt

Dodano: 13 lutego 2020
Pytanie:

Jako zamawiający sektorowy (spółka komunalna ze 100% udziałem gminy, produkcja i dystrybucja ciepła) udzielamy zamówień do wartości progów unijnych na podstawie wewnętrznego regulaminu. Dokument ten wskazuje m.in.: „Zamawiający nie może opisywać przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję”. Czy wobec tego, jest możliwe, aby kupując tusze i tonery, wymagać, by część z nich stanowiła oryginały? Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że korzystanie z zamienników negatywnie wpływa na urządzenia i skraca okres ich użytkowania.

Pozostało jeszcze 84 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CP

Zamów dostęp

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

PayU »
9.00 zł netto (11.07 zł brutto)
SMS »
19.00 zł netto (23.37 zł brutto)
Mam już dostęp

Jeśli masz już konto w Portalu ZP

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Krzysztof Hodt

Autor: Krzysztof Hodt

specjalista ds zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem, aktualnie pracownik jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Bezpłatne webinarium!

Zamówienia do 30 000 euro w nowym Prawie zamówień publicznych

22 lipca (środa) godz. 10-11

Transmisja online

Zapisz się już dziś >> 

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania

Zadaj pytanie ekspertowi Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

Porady

Czy przedłużając termin związania ofertą, trzeba podjąć jakieś działania odnośnie do kwoty wpłaconej tytułem wadium?

Pytanie: Czy jeżeli wnieśliśmy wadium w formie pieniądza w wysokości 5 tys. zł, to na wniosek zamawiającego o przedłużenie ważności wadium i terminu związania ofertą mamy wnieść kolejne wadium w tej samej wysokości 5 tys. zł?...

Czytaj więcej »
Wymiana pieców CO i pomp ciepła – jak zakwalifikować zamówienie?

Pytanie: Gmina realizuje projekt pn.: „Ograniczenie niskiej emisji poprzez wymianę pieców wśród mieszkańców gminy” o wartości szacunkowej ponad 1,7 mln zł netto. Przedmiotem zamówienia jest wymiana istniejących pieców CO na...

krzysztof-hodt
Krzysztof Hodt
10.07.2020
Czytaj więcej »

Aktualności

RODO w postępowaniach o zamówienia publiczne (cz. I)
Od 25 maja 2018 r. dane osobowe muszą być chronione w sposób opisany w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (dalej: RODO)...
Wykonawca nie może ponosić konsekwencji błędów w działaniu platformy do komunikacji
Jeśli na skutek awarii platformy do komunikacji wykonawca nie otrzymał powiadomienia o przesłaniu do niego wezwania do uzupełnienie dokumentu, to nie wolno obciążać go konsekwencjami tej usterki (wyrok KIO z 12 marca 2020 r.; sygn. akt KIO...
Wyczerpujące wyjaśnienia dotyczące wysokości ceny nie powinny skutkować odrzuceniem oferty
Jeśli wykonawca w złożonych wyjaśnieniach przedstawił, jakie obiektywne czynniki umożliwiły mu zaoferowanie ceny na danym poziomie, wykazał, iż realizacja zamówienia nie przyniesie mu straty, jak również przedstawił sposób zbudowania zaoferowanej...

Nasi partnerzy, osiągnięcia i opinie klientów

wiper-pixel