Załóż konto testowe

Dostęp na 48h za darmo!

Wypróbuj bez ograniczeń
Poleć znajomemu

Krakowski przetarg na wywóz śmieci rozstrzygnięty zgodnie z prawem

Wioleta Szczygielska

Autor: Wioleta Szczygielska

Dodano: 15 lipca 2013
worki śmieci

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie jednego z uczestników postępowania o zamówienie publiczne na odbieranie i transport odpadów komunalnych w Krakowie. Śmieciami w całym mieście zajmie się konsorcjum firm MPO Kraków, które wygrało przetarg.

KIO rozpatrywała odwołanie od decyzji władz stolicy Małopolski w sprawie wyboru wykonawcy odbioru i gospodarowania odpadami. Skargę na rozstrzygnięcie przetargu złożyła firma Remondis. Przedsiębiorca zaproponował ofertę wywozu śmieci w dwóch z pięciu rejonów, na jakie podzielono Kraków. Przetarg na odbiór i transport odpadów w całym mieście, wygrało jednak konsorcjum firm: Van Gansewinkel, ASA, Sita i Małopolskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami – spółka wydzielona z MPO. Przedsiębiorstwa zaproponowały, że wykonają swoje usługi za 24 mln zł. Jest to kwota o ponad połowę niższa niż przewidywały władze miasta.

Firma Remondis zakwestionowała decyzję krakowskiego magistratu. Spółka twierdziła, że jej oferta została odrzucona z powodu niewłaściwego wyliczenia podatku VAT za usługi dodatkowe, czyli mycie pojemników na śmieci i ich transport z terenu posesji do śmieciarki. Przedsiębiorca zwrócił też uwagę, że podczas przetargu mogło dojść do nierównego traktowania podmiotów, które w nim startowały. Krajowa Izba Odwoławcza nie podzieliła jednak zdania wykonawcy i zdecydowała o odrzuceniu odwołania.

W związku z toczącym się postępowaniem odwoławczym, zwycięzca przetargu zajął się odpadami z tylko trzech rejonów Krakowa. W przypadku pozostałych sektorów podpisano umowę na wykonawstwo zastępcze, tak aby została zachowana ciągłość odbioru śmieci na terenie całego miasta. Decyzja Krajowej Izby Odwoławczej oznacza, że MPO Kraków, jako zarządzający systemem gospodarki w stolicy Małopolski, może podpisać umowę w normalnym trybie również na obsługę sektora IV i V. Władze Krakowa zapowiadają, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana niezwłocznie po otrzymaniu pisemnej decyzji o wyroku od KIO.

Przed ogłoszeniem przetargu koszt obsługi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Krakowie został oszacowany na ok. 52 mln zł. Wybór konsorcjum MPO Kraków pozwolił zaoszczędzić miastu aż 28 mln zł. Nie spowodowało to jednak obniżki stawek, jakie muszą płacić mieszkańcy za odbiór odpadów.

Wyrok KIO nie został jeszcze opublikowany.

Autor:

Wioleta Szczygielska

Źródło:

www.krakow.pl

Wioleta Szczygielska

Autor: Wioleta Szczygielska

Redaktor prowadząca miesięczników "Ochrona danych osobowych" i "Dokumentacja ODO", redaktor portalu PoradyODO.pl

Załóż konto testowe

Zyskaj dostęp do wszystkich treści na 48h za darmo!

48-godzinne testy portalu to:

48h

Dostępu za darmo
  • Brak opłat!
  • Dostęp do 5128 porad prawnych o Pzp i aktualnego słownika CPV!
  • Nawet 1500 ogłoszeń o nowych przetargach i zleceniach każdego dnia!
  • 25 szkoleń wideo nt. praktycznej strony zamówień publicznych!
> Wypróbuj bez ograniczeń przez 48h
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Oglądaj już dziś!

Oświadczenia i dokumenty po elektronizacji zamówień publicznych

Transmisja live

12 grudnia (środa), godz. 11-12

Oglądaj >> 

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania

Zadaj pytanie ekspertowi Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

Porady

Podział zamówienia na części a wymóg dotyczący sprzętu do realizacji umowy

Pytanie: Zamawiający ogłasza przetarg nieograniczony z podziałem na 3 części. W zakresie warunku potencjału technicznego określił, że wykonawca może wykazać ten sam sprzęt we wszystkich częściach. Zamawiający sformułował też...

Czytaj więcej »
Wykonawca może oferować własny produkt i nie załączyć karty katalogowej

Pytanie: Zamawiający w przetargu nieograniczonym w formularzu wykaz sprzętu, który należało złożyć wraz z formularzem oferty wymagał od wykonawcy podania nazwy producenta, nazwy, typu/modelu, kodu produktu/numeru katalogowego...

Czytaj więcej »

Aktualności

Ważne aspekty związane z zabezpieczeniem należytego wykonania długoletniej umowy
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zwiększa szanse powodzenia w realizacji przedsięwzięcia. Niestety zabezpieczenie projektów wieloletnich jest trudne i z reguły kosztowne. Warto natomiast wiedzieć, że inwestycje realizowane w okresie...
Zamawiający nie może sobie pozwolić na wielokrotne wyjaśnianie treści oferty celem jej „ratowania”
Zamawiający nie może w sposób nieuzasadniony prowadzić procedury z wykonawcą poprzez wielokrotne wzywanie do wyjaśnień, w szczególności, gdy wykonawca składa wyjaśnienia niepełne i niekompletne (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 31 sierpnia 2018 r...
12.12.2018 Czytaj więcej »
Od 10 grudnia br. działa tylko produkcyjna wersja miniPortalu
Urząd Zamówień Publicznych poinformował, że dostęp do testowej wersji miniPortalu został wczoraj zamknięty. 
11.12.2018 Czytaj więcej »

Nasi partnerzy, osiągnięcia i opinie klientów

wiper-pixel