Podział zamówienia na części w przypadku robót budowlanych – prawo a nie obowiązek zamawiającego

Dodano: 27.12.2023
Pytanie:

Zamawiający planuje wszcząć postępowanie na wybudowanie obiektu sportowego, którego wartość szacunkowa ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego przekracza próg unijny dedykowany dla robot budowlanych. Jednym z niezbędnych elementów przedmiotowego zadania jest budowa docelowej drogi pożarowej stanowiącej jednocześnie jedyną drogę dojazdową do obiektu w trakcie realizacji całej inwestycji. Dokumentacja projektowa oraz kosztorys inwestorski na budowę obiektu nie przewidują inwestycji drogowej. Budowa drogi została oszacowana na podstawie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. Plan zamówień przewiduje wykonanie tej inwestycji jako jednego zadania. Z punktu widzenia realizacji całej inwestycji wykonanie drogi powinno być w jednych rękach wykonawczych. Jeżeli będzie dwóch wykonawców, nie będzie zbieżności interesów. Biorąc pod uwagę względy techniczne wykonania obu inwestycji, ale również względy związane z szacowaniem i opisaniem przedmiotu zamówienia oraz to, że jedną część opisano na podstawie art. 103 ust. 1 ustawy Pzp a drugą zgodnie z art. 103 ust. 2 ustawy Pzp, czy można przeprowadzić procedurę przetargową w całości bez podziału na części?

Pozostało jeszcze 69% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Iwona Bujak

Iwona Bujak

praktyk z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych (od 1994 roku), pracownik wydziału zamówień publicznych w jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce