Licencja na wykorzystanie fragmentów spektaklu operowego a stosowanie ustawy Pzp

Dodano: 20.11.2025
Pytanie:

Zamawiający – opera – planuje zawrzeć z Firmą X umowę, na podstawie której udzieli jej odpłatnej licencji (oraz zgody na wykorzystanie wizerunku) do fragmentów jednego ze swoich spektakli operowych, w celu wykorzystania ich w kampanii promocyjnej produktu tej Firmy. W ramach kampanii ma być podawany tytuł spektaklu oraz informacja o terminach jego wystawiania, przy czym informacje te mają mieć wyłącznie charakter informacyjny, bez formułowania zaproszenia na spektakl ani innych działań o charakterze reklamowym na rzecz opery.

Wartość kampanii promocyjnej po stronie Firmy X przekracza progi zobowiązujące do stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych, a zamawiającemu zależy na zawarciu umowy z konkretnym podmiotem (Firmą X) i w związku z promocją konkretnego produktu.

Czy w opisanym stanie faktycznym do tej umowy mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp, a jeżeli tak – jakie i w jakim zakresie (w szczególności w kontekście możliwości zawarcia umowy z konkretnym podmiotem)?

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Bełdowska

Katarzyna Bełdowska

Ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w...