Co zrobić z umową ubezpieczenia grupowego pracowników zawartą bez zastosowania przepisów ustawy Pzp?

Dodano: 04.11.2011
Pytanie:

W 2007 r. Urząd Kontroli Skarbowej zawarł umowy ubezpieczenia grupowego pracowników zatrudnionych w urzędzie. Umowy te zostały zawarte  w ramach ogólnopolskiego Programu dla Pracowników Skarbowości, przy udziale Federacji Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych. Oferty ubezpieczenia przygotowywał  Brokerski Dom Ubezpieczeniowy „X”. Umowy (posiadamy 2 firmy świadczące usługi ubezpieczenia pracowników) zostały zawarte na rok i są automatycznie przedłużane na kolejne 12 miesięcy. Składki na ubezpieczenia opłacane są przez pracowników i za ich zgodą są potrącane z ich wynagrodzeń za pracę. Czy w świetle obowiązujących orzeczeń, m.in. ETS  z 15 lipca 2010 r. w sprawie C-271/08 oraz opinii Urzędu Zamówień Publicznych dotychczasowe umowy ubezpieczenia są wiążące, czy należy je wypowiedzieć? Czy w związku z tym nasza jednostka (jednostka sektora finansów publicznych) powinna  wszcząć postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na pracownicze grupowe ubezpieczenie na życie na zasadach ustawy Pzp?

Pozostało jeszcze 60% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła