ochrona danych firmy

Ogłoszenia w postępowaniach – reguły związane z RODO oraz zmianą ogłoszenia, cz. I

Ogłoszenia w postępowaniach – reguły związane z RODO oraz zmianą ogłoszenia, cz. II

W poniższym artykule omawiamy reguły zmiany ogłoszeń (oraz siwz) a także wymogi dotyczące klauzul RODO w ogłoszeniach i zasadach postępowania z danymi osobowymi ujawnianymi w treści ogłoszeń. Sprawdź, o czym musisz wiedzieć w związku z publikacją ogłoszenia, aby dopełnić wszelkich formalności.

  • W przypadku zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych lub opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ma obowiązek przedłużyć termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian we wnioskach lub ofertach, jeżeli jest to konieczne.
  • Zamawiający ma uprawnienie do przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej lub zamieszczenia na stronie internetowej w miejscu wyodrębnionym dla zamówień, tak zwanym „profilu nabywcy”, wstępnego ogłoszenia informacyjnego o zamówieniach planowanych w terminie następnych 12 miesięcy.
  • W praktyceogłoszenie o zamówieniu powinno wskazywać, że administrator danych, jakim staje się zamawiający podczas pozyskiwania danych osobowych, podaje osobie, której dane dotyczą, wszystkie następujące informacje zgodne z art. 6 ust. 1 lit. a–f rozporządzenia 2016/679, tzw. RODO.
  • Korzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp.