aktualności

Aktualność dokumentów w postępowaniu

Aktualność dokumentów w postępowaniu – zasady oceny

Zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Wybór ten poprzedza wiele czynności dokonywanych przez zamawiającego. Od momentu otwarcia ofert zamawiający realizuje swoje obowiązki ustawowe i ocenia skuteczność realizacji obowiązków wykonawców. Musi podjąć wiele decyzji i ocenić prawidłowość dokumentów oraz oświadczeń składanych przez wykonawców, m.in. pod kątem ich aktualności. Prawidłowa ocena zamawiającego ma w tym aspekcie wpływ zarówno na losy postępowania, jak i w konsekwencji na jego wynik.

Aktualność to ważny aspekt w zamówieniach publicznych. Wykonawcy muszą pilnować wyznaczonych terminów, tym bardziej że niedochowania niektórych z nich, np. terminu składania ofert, nie da się naprawić. Procedury ustawowe wymagają od zamawiającego weryfikowania sytuacji podmiotowej wykonawcy, jak również prawidłowości jego oferty. W ramach tej weryfikacji sprawdzana jest aktualność przedkładanych na różnych etapach procedury dokumentów. Wynikiem pracy zamawiającego ma być prawidłowe wyłonienie wykonawcy, który będzie realizował zamówienie publiczne.

Sprawdź, jak ocenić terminowość złożenia oferty oraz aktualność dokumentów składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia takich jak:

  • oświadczenia własne (w tym JEDZ),
  • dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia oraz warunki udziału w postępowaniu a także
  • dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawców w wyniku wezwania do uzupełnienia bądź wyjaśnienia.