Poleć znajomemu

Korekta błędów i przeoczeń w ofercie na przykładzie pewnego postępowania

Katarzyna Bełdowska

Autor: Katarzyna Bełdowska

Dodano:
64072e649eca09508a806f145859e60848bf3da6-medium

Najważniejszą cechą omyłki w ofercie, którą zamawiający może (i musi) poprawić, jest jej oczywistość. W sytuacji gdy konieczne byłoby ustalenie i negocjowanie z wykonawcą ostatecznej treści oferty, korekta nie będzie możliwa. Warto też pamiętać, że reguły korygowania ofert mogą być zawarte w siwz. Wówczas nawet jeśli sposób poprawienia błędu czy przeoczenia nie wynika bezpośrednio z oferty, ale jest odgórnie ustalony w siwz, należy dokonać korekty. O innych ważnych regułach poprawiania ofert na przykładzie konkretnej procedury zamówieniowej piszemy poniżej. 

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CP

Zamów dostęp

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Mam już dostęp

Jeśli masz już konto w Portalu ZP

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Bełdowska

Autor: Katarzyna Bełdowska

ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w tym książkowych, materiałów konferencyjnych i...
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania

Zadaj pytanie ekspertowi Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

 Zapraszamy na webinarium

Jednolity Europejski Dokument Zamówienia.

Wskazówki z orzecznictwa  

28 września (czwartek), godz. 11

transmisja online

Zapisz się już teraz!

Porady

Powołanie zespołu nadzorującego zamówienie nie zawsze jest obowiązkowe

Pytanie: Czy stosownie do art. 20a ustawy Pzp można nie powoływać zespołu dla zamówień > 1 mln euro na podstawie art. 20a ust. 4, bez żadnych konsekwencji finansowych, w sytuacji, gdy zachodzi koniunkcja okoliczności: 1)     ...

Czytaj więcej »
Sprawdź, czy wykonawca powinien zatrudnić projektantów na umowę o pracę

Pytanie: Czy opisując przedmiot zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej zagospodarowania nadbrzeży, muszę określać wymagania z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp? W postępowaniu kryterium oceny ofert będą stanowić...

Czytaj więcej »

Aktualności

Zamówienia dodatkowe na nowych zasadach – dowiedz się, jak ułatwić sobie pracę
Wprowadzona w wyniku zeszłorocznej nowelizacji ustawy Pzp zmiana przepisów dotyczących zamówień dodatkowych powoduje, że zamawiający będą musieli zmienić swoje wypracowane praktyki w zakresie ich udzielania. Szczególnym ułatwieniem jest...
Nie wszystkie dokumenty oferty wymagają tłumaczenia – sprawdź, dlaczego
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego cechuje się wysokim poziomem formalizmu, ale formalizm ten nie jest celem samym w sobie. Ma on służyć realizacji zasad udzielania zamówień publicznych, takich jak jawność, przejrzystość...
Wykonawca nie może zastrzec tajemnicy przedsiębiorstwa po terminie składania ofert
Wyjaśnienia uzasadniające zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa muszą być złożone wraz z ofertą lub wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz nie mogą ograniczać się jedynie do ogólnikowych stwierdzeń bez żadnych dodatkowych...

Nasi partnerzy, osiągnięcia i opinie klientów

wiper-pixel