Kilkunastu chętnych na wybudowanie odcinka S17

Stan prawny na dzień: 13.01.2014
39987933

W sumie 17 firm i konsorcjów złożyło do GDDKiA wnioski o dopuszczenie do drugiego etapu przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S17. Postępowanie dotyczy trasy pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a granicą województwa mazowieckiego i lubelskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła wykonawców zainteresowanych budową S17 od Garwolina do granicy z woj. lubelskim. Chęć realizacji pierwszej części postępowania – od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km) – wyraziło 17 wykonawców. Drugi etap – od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km) – chce zrealizować 16 firm. Są to firmy zarówno z Polski, jak i z Europy i Azji:

  1. Konsorcjum firm Berger Bau Polska i Berger Bau GmbH;

  2. Konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain, Torre Espacio, OHL ŽS;

  3. Budimex;

  4. Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” i Dragados;

  5. Astaldi;

  6. Skanska;

  7. Konsorcjum firm Strabag i Heilit+Woerner;

  8. Konsorcjum firm MIRBUD i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM“;

  9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR“;

  10. Bunte Polska;

  11. Konsorcjum firm Mota-Engil Central Europe i Warbud;

  12. Konsorcjum firm Porr Polska, Porr Bau GmbH i Teerag Asdag Aktiengesellschaft;

  13. Konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Constructiones;

  14. Energopol-Szczecin;

  15. Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów;

  16. Sinohydro Corporation Ltd.;

  17. Bilfinger Infrastructure.

Ci, spośród oferentów, którzy przejdą weryfikację wniosków zostaną zaproszeni do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert. Najważniejszym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena (90%). Zamawiający przyzna dodatkowe punkty za skrócenie czasu realizacji (5%) czy wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji (5%).

Generalna Dyrekcja zapowiada, że umowy z wykonawcami zostaną podpisane w 2014 roku. Przewidywany czas realizacji inwestycji to od 34 do 37 miesięcy od podpisania umowy. Z czasu budowy wyłączone będą okresy zimowe – od 15 grudnia do 15 marca. To oznacza, że kierowcy będą mogli skorzystać z trasy najwcześniej w II kwartale 2018 roku.

Autor:

Wioleta Szczygielska

Źródło:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Wioleta Szczygielska

Wioleta Szczygielska

Redaktor prowadząca miesięczników "Ochrona danych osobowych" i "Dokumentacja ODO", redaktor portalu PoradyODO.pl