Kilkanaście firm zainteresowanych budową obwodnicy Olsztyna

Stan prawny na dzień: 27.01.2014
kask, wiertarka, rękawice

W sumie ponad 30 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniuprzetargu na budowę obwodnicy Olsztyna wpłynęło do GDDKiA. 17 firm jest zainteresowanych realizacją pierwszej części zadania. Kolejne 15 zgłosiło chęć wykonania drugiego etapu inwestycji.

Przetarg Postępowanie o zamówienie publiczne na budowę 24,7 m obwodnicy Olsztyna zostało ogłoszoney w grudniu 2013 roku. Zamawiający – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – postanowił podzielić to zadanie na dwa etapy. Pierwszy z nich obejmuje budowę obwodnicy na odcinku ok. 10 km od połączenia z istniejącą drogą krajową nr 16 w okolicy Kudyp do węzła Olsztyn Południe włącznie. To właśnie realizacją tego odcinka jest zainteresowanych najwięcej, bo aż 17 firm. Są to:

  1. Konsorcjum: MOTA – ENGIL Central Europe, Mota-Engil, Engenharia e Construcao,

  2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, MOST Sp. z o.o.,

  3. Konsorcjum: MIRBUD, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM",

  4. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY-ŁÓDŹ”,

  5. Konsorcjum: Obrascón Huarte Lain, OHL ŽS, Construcciones Rubau, Rubau Polska,

  6. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „Mazowieckie Mosty”,

  7. Astaldi,

  8. BUDIMEX,

  9. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POLAQUA, DRAGADOS,

  10. BUNTE Polska Sp. z o.o.,

  11. IDS-BUD S.A.,

  12. Konsorcjum: PORR (POLSKA), PORR BAU GMBH, TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft,

  13. Bilfinger Infrastructure,

  14. Energopol-Szczecin,

  15. Konsorcjum: STRABAG, HEILIT+WOERNER,

  16. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones,

  17. SKANSKA.

Drugie zadanie dotyczy budowy obwodnicy na odcinku ok. 14,7 km od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Tę inwestycję chce realizować 15 wykonawców:

  1. Konsorcjum: MOTA – ENGIL Central Europe, Mota-Engil, Engenharia e Construcao,

  2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, MOST,

  3. Konsorcjum: Obrascón Huarte Lain, OHL ŽS, Construcciones Rubau, Rubau Polska,

  4. Astaldi,

  5. Konsorcjum: Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów,

  6. BUDIMEX,

  7. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA, DRAGADOS,

  8. BUNTE Polska,

  9. Konsorcjum: PORR (POLSKA), PORR BAU GMBH, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź”,

  10. Bilfinger Infrastructure,

  11. Energopol-Szczecin,

  12. Konsorcjum: STRABAG, HEILIT+WOERNER,

  13. Konsorcjum: SALINI POLSKA, IMPREGILO, TODINI COSTRUZIONI GENERALI, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA,

  14. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones,

  15. SKANSKA.

Spośród powyższych firm, Generalna Dyrekcja wybierze te, których wiedza, doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i technologiczna będą spełniały warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Ci wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Zamawiający oceni je na podstawie trzech kryteriów. Oprócz ceny będzie to termin wykonania i okres gwarancji.

Podpisanie umów na budowę obwodnicy planowane na drugą połowę 2014 roku.

Autor:

Wioleta Szczygielska

Źródło:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Wioleta Szczygielska

Wioleta Szczygielska

Redaktor prowadząca miesięczników "Ochrona danych osobowych" i "Dokumentacja ODO", redaktor portalu PoradyODO.pl

Powiązane treści