Jak przeprowadzić postępowanie na zakup usług telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz abonamentów telefonicznych?

Dodano: 18.11.2021
Pytanie:

Dnia 31 grudnia 2021 r. u zamawiającego kończą się umowy na usługę telefonii stacjonarnej i komórkowej. Zamawiający musi więc w tym roku przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia na te usługi. Łączna szacunkowa wartość dla usług telefonii stacjonarnej i komórkowej na okres 2 lat nie przekracza 130.000 zł netto. Zamawiający planuje kupić jeszcze aparaty telefoniczne, zarówno stacjonarne jak i komórkowe, za kwotę wyższą niż 130.000 zł netto. Czy zgodnie z ustawą Pzp, zamawiający powinien oszacować łącznie zakup abonamentów stacjonarnych, komórkowych i aparatów telefonicznych oraz przeprowadzić jedno postępowanie? Analizując rynek zamówień, większość zamawiających tak właśnie postępuje – mimo iż, zakup aparatów wycenia się osobno i nie jest on wliczany w koszt abonamentu telefonicznego. Czy w takim przypadku niepodzielenie zamówienia na części (abonament i telefony) nie jest niezgodne z ustawą Pzp? Proszę o podpowiedź, jak prawidłowo podzielić (lub też nie) takie zamówienie.

Pozostało jeszcze 67% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dariusz  Bernacki

Dariusz Bernacki

wieloletni praktyk w stosowaniu prawa zamówień publicznych, pracownik dużej instytucji zamawiającej
Słowa kluczowe:
telefon

Powiązane treści