regulamin pracy

  Regulamin pracy komisji przetargowej – wzór dokumentu, wskazówki dotyczące jego tworzenia

Regulamin pracy komisji przetargowej – wzór dokumentu, wskazówki dotyczące jego tworzenia

Komisja przetargowa to zespół pomocniczy kierownika zamawiającego, który ma go wesprzeć w szczególności w ocenie i badaniu ofert oraz wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Prawo zamówień publicznych nie określa szczegółowo, jak ma działać komisja, zatem formalne zasady współpracy jej członków, zadań, jakie im się przypisuje oraz odpowiedzialności warto uregulować w osobnym dokumencie, takim jak regulamin prac komisji przetargowej. W opracowaniu znajdziesz kilka wskazówek związanych z przygotowaniem regulaminu oraz jego wzór – także w wersji edytowalnej do wykorzystania we własnej jednostce.

W tym artykule
  • Komisja powinna być tak zorganizowana, aby działała sprawnie i w przejrzysty sposób. Jednocześnie istotne jest, aby można było ustalić indywidualną odpowiedzialność jej członków za wykonywane czynności. Dokumentem, z którego mogą wynikać te kwestie, jest regulamin pracy komisji przetargowej.
  • Regulamin powinien precyzować zasady funkcjonowania zespołu. Należy w nim określić czynności, które wykonują poszczególni jego członkowie, a przede wszystkim przewodniczący komisji i jej sekretarz.
  • Regulamin może także ustalać zasady współpracy pomiędzy komisją a kierownikiem zamawiającego, czy też innymi osobami zaangażowanymi w przygotowanie postępowania.
  • Dokument regulaminu powinien wskazywać m.in. zasady głosowania w komisji, podział zadań między poszczególnych członków, reguły ustalania zebrań komisji.
  • Ustawa Pzp zobowiązuje zamawiającego do tego, aby powołał komisję przetargową, jeśli wartość udzielanego przez niego zamówienia jest równa co najmniej progom unijnym (art. 54 ustawy Pzp).