Poleć znajomemu

Wykonawca może złożyć polisę OC w formie elektronicznej

Dodano: 5 czerwca 2013
komputery, drukarki

Zamawiający nie może wykluczyć oferenta z postępowania z powodu złożenia potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu opłacenia polisy w formie wydruku komputerowego – takie stanowisko zajął Urząd Zamówień Publicznych.

W najnowszej opinii prawnej UZP przedstawia tezę, zgodnie z którą wykonawca może złożyć elektroniczny wydruk potwierdzający przelew z tytułu opłacenia polisy. Nawet jeżeli dokument ten nie został opatrzony pieczęcią i podpisem osoby uprawnionej w banku do wydawania takich dokumentów albo nie został potwierdzony za zgodność z oryginałem przez samego wykonawcę. Nie stanowi to podstawy do wykluczenia oferenta z postępowania o zamówienie publiczne. Przy czym wysłanie potwierdzenia przelewu polisy w formie elektronicznej, pocztą lub faksem wymaga poświadczenia za zgodność z oryginałem. Jest to bowiem jedynie kopia.

Na potwierdzenie warunku finansowego wykonawcy zamawiający może żądać m.in. opłaconej polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Według opinii Urzędu Zamówień Publicznych nie musi to być sam dokument polisy. Jeżeli z okoliczności zawarcia umowy ubezpieczenia i przedłożonego dokumentu nie wynika fakt opłacenia jej, wykonawca musi wówczas załączyć kolejny dokument, np. umowę. Musi on odpowiadać formie dokumentu podstawowego. Taka sytuacja może mieć miejsce np. gdy ogólne warunki ubezpieczenia lub umowa przewidują powstanie początku odpowiedzialności ubezpieczyciela od początku zawarcia umowy, także przed opłaceniem składki. Jest to częste w przypadku opłacania składek w ratach.

Źródło:

Informator Urzędu Zamówień Publicznych (nr 5/2013)

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Bezpłatne webinarium!

Zobacz, jak zmieni sie Prawo zamówień publicznych!

Polityka Zakupowa Państwa

24 października (środa), godz. 11-12

transmisja live

Zapisz się już teraz >> 

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania

Zadaj pytanie ekspertowi Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

Porady

Upewnij się, jak poprawnie publikować informacje o zmianach ogłoszenia w Dz.Urz. UE

Pytanie: Kiedy należy zamieścić ogłoszenie o zmianie ogłoszenia na stronie zamawiającego w przetargach powyżej progów unijnych? Czy należy zrobić to niezwłocznie po przekazaniu ogłoszenia do Dz.Urz. UE (art. 12a ust. 3 ustawy...

Czytaj więcej »
Zobacz, czy trzeba sprawdzić, czy oddział wykonawcy zalega z podatkami

Pytanie: Jak powinien postąpić zamawiający, gdy ofertę złożył wykonawca będący przedsiębiorstwem wielooddziałowym (np. spółką, która dodatkowo ma kilka oddziałów, z których każdy może samodzielnie zatrudniać pracowników)...

Czytaj więcej »

Aktualności

Jakie skutki ma skrótowe podanie nazwy wykonawcy w zawiadomieniu o wyborze jego oferty?
Czynność wyboru najkorzystniejszej oferty jest działaniem pierwotnym w stosunku do zawiadomienia o jej dokonaniu. Zawiadomienie to ma charakter jedyne informacyjny (wyrok KIO z 9 sierpnia 2018 r., sygn. akt  KIO 1459/18).
Nowy Prezes Urzędu Zamówień Publicznych
Dnia 13 września br. odwołano dotychczasową prezes Urzędu Zamówień Publicznych Małgorzatę Stręciwilk. Zastąpił ją dotychczasowy wiceprezes Urzędu Hubert Nowak.
25.09.2018 Czytaj więcej »
Zamówienia sektorowe – katalog ułatwień proceduralnych i ważnych uprawnień zamawiającego
Zamówienie sektorowe realizowane jest w celu wykonania jednego z rodzajów działalności, prowadzonej w sektorach wydobywczych, gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych. Zamówienia sektorowe są obłożone mniejszym rygorem...

Nasi partnerzy, osiągnięcia i opinie klientów

wiper-pixel