Poleć znajomemu

Wykonawca może złożyć polisę OC w formie elektronicznej

Dodano:
komputery, drukarki

Zamawiający nie może wykluczyć oferenta z postępowania z powodu złożenia potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu opłacenia polisy w formie wydruku komputerowego – takie stanowisko zajął Urząd Zamówień Publicznych.

W najnowszej opinii prawnej UZP przedstawia tezę, zgodnie z którą wykonawca może złożyć elektroniczny wydruk potwierdzający przelew z tytułu opłacenia polisy. Nawet jeżeli dokument ten nie został opatrzony pieczęcią i podpisem osoby uprawnionej w banku do wydawania takich dokumentów albo nie został potwierdzony za zgodność z oryginałem przez samego wykonawcę. Nie stanowi to podstawy do wykluczenia oferenta z postępowania o zamówienie publiczne. Przy czym wysłanie potwierdzenia przelewu polisy w formie elektronicznej, pocztą lub faksem wymaga poświadczenia za zgodność z oryginałem. Jest to bowiem jedynie kopia.

Na potwierdzenie warunku finansowego wykonawcy zamawiający może żądać m.in. opłaconej polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Według opinii Urzędu Zamówień Publicznych nie musi to być sam dokument polisy. Jeżeli z okoliczności zawarcia umowy ubezpieczenia i przedłożonego dokumentu nie wynika fakt opłacenia jej, wykonawca musi wówczas załączyć kolejny dokument, np. umowę. Musi on odpowiadać formie dokumentu podstawowego. Taka sytuacja może mieć miejsce np. gdy ogólne warunki ubezpieczenia lub umowa przewidują powstanie początku odpowiedzialności ubezpieczyciela od początku zawarcia umowy, także przed opłaceniem składki. Jest to częste w przypadku opłacania składek w ratach.

Źródło:

Informator Urzędu Zamówień Publicznych (nr 5/2013)

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania

Zadaj pytanie ekspertowi Sprawdź wszystkich ekspertów portalu »

Zapisz się na webinarium!

Korzystanie z zasobów podmiotów trzecich oraz doświadczenia zdobytego w konsorcjum

Wnioski z orzeczeń KIO i TSUE     

23 stycznia (wtorek), godz. 11

transmisja online

Zarezerwuj miejsce >> 

Porady

Reguły publikacji ogłoszenia w przypadku unieważnienia postępowania „unijnego”

Pytanie: Zamawiający unieważnił postępowanie o wartości powyżej progów unijnych. Czy ma obowiązek publikacji informacji o unieważnieniu w TED?

Czytaj więcej »
Unieważnienie przetargu z uwagi na brak dofinansowania nie dotyczy środków krajowych

Pytanie: Chcemy ogłosić przetarg nieograniczony na zakup wozów strażackich z możliwością składania ofert częściowych, ponieważ zamierzamy kupić dwa auta. Na jedno z nich staramy się o dofinansowanie ze środków krajowych...

monika-winsche
Monika Winsche
16.01.2018
Czytaj więcej »

Aktualności

Zasada pisemności w praktyce – orzeczenie KIO
Za podpis uważa się niepowtarzalny znak graficzny, charakterystyczny dla danej osoby, indywidualizujący w obrocie prawnym osobę, która go składa i wywodzący się od jej imienia i nazwiska. Podpis ma określony cel – jest potwierdzeniem złożonego...
Oczywiste pomyłki w ofercie podlegają bezwzględnej poprawie
Podanie w ofercie niewłaściwych jednostek miary - tj. „mm”, a nie wymaganych w siwz „ml”, przy określeniu pojemności asortymentu, wpisuje się w kategorię pomyłki pisarskiej, która winna być poprawiona w trybie art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp...
Jak właściwie realizować zamówienia współfinansowane ze środków UE – część I
Perspektywa 2014–2020 jest w pełni realizacji. Wiele podmiotów otrzymuje środki z Unii Europejskiej przeznaczone na realizację konkretnego celu. Na co szczególnie uważać przy procedurze zawierania umowy współfinansowanej? Jakich błędów się...

Nasi partnerzy, osiągnięcia i opinie klientów

wiper-pixel