KIO 896/23 POSTANOWIENIE dnia 5 kwietnia 2023 r.

Stan prawny na dzień: 01.06.2023

Sygn. akt: KIO 896/23 

POSTANOWIENIE 

z dnia 5 kwietnia 2023  r.  

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

Przewodniczący: 

Luiza Łamejko 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 5 kwietnia 2023 r. w Warszawie 

odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajow

ej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  30  marca  2023  r.  przez 

wykonawc

ę  Pixel  Sp.  z  o.o.,  ul.  Bogdana  Raczkowskiego  5,  85-862  Bydgoszcz  

postępowaniu prowadzonym przez Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” 

w Chrzanowie, Aleja Henryka 20, 32-500 

Chrzanów 

postanawia: 

1.  umarza post

ępowanie odwoławcze, 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego 

Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  

Pixel  Sp.  z  o.o.,  ul.  Bogdana  Raczkowskiego  5,  85-862  Bydgoszcz  kwoty  

00  zł  00  gr  (słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy)  stanowiącej 

uiszczony wpis o

d odwołania. 

St

osownie  do  art.  579  i  580  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo  zamówień  

publicznych  (Dz.  U.  z  2022  r.  poz.  1710  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  -  w  terminie  

14  dni  od  dnia  jego 

doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej 

Izb

y Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodnic

zący :  ……………………………… 


Sygn. akt: KIO 896/23 

U z a s a d n i e n i e 

Związek  Komunalny  „Komunikacja  Międzygminna”  w  Chrzanowie  (dalej: 

„Zamawiający”)  prowadzi  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  pn.  „Budowa  i  modernizacja  infrastruktury  przystankowej  oraz 

cyfryzacja  usług  publicznych  w  miejskim  transporcie  zbiorowym”.  Postępowanie  to 

prowadzone  jest  na  podstawie  prz

episów  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo 

zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2022  r.  poz.  1710  ze  zm.),  zwanej  dalej:  „ustawa  Pzp”. 

Og

łoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  dniu  20  marca  2023  r.  w  Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej pod pozycją 2023/S 056-165250.  

W dniu 30 marca 2023 r. wykonawca Pixel Sp. z o.o. 

z siedzibą w Bydgoszczy (dalej: 

„Odwołujący”) wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie w zakresie Części II 

zamówienia zarzucając Zamawiającemu: 

a)  naruszenie  art.  16  p.  1-3  ustawy  Pzp  oraz  art.  17  ust.  1  ustawy  Pzp  w  zw.  

z  naruszeniem  art.  112  ust.  1  ustawy  Pzp,  w  zw.  z  naruszeniem  art.  116  ust.  1 

ustawy  Pzp  oraz  w 

zw.  z  naruszeniem  §  9  ust.  1  pkt  2)  Rozporządzenia  Ministra 

Rozwoju,  Pracy  i  Technologii  z  dnia  23  grudnia  2020  r.  w  sprawie  podmiotowych 

środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać 

zamawiający  od  wykonawcy  (zwane  dalej  „Rozporządzeniem”),  poprzez  określenie 

warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej 

dla Części nr II zamówienia w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia, 

tj.  sformułowanie  warunku,  który  narusza  zasadę  uczciwej  konkurencji,  zasadę 

równego  traktowania,  zasadę  udzielania  zamówienia  zapewniającego  najlepszą 

jakość  uzasadnioną  charakterem  zamówienia,  a  przede  wszystkim  jest  niezgodny  

z przepisami Rozporządzenia, przez co postępowanie straciło walor przejrzystości. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  zmiany 

treści Ogłoszenia o zamówieniu i SWZ w następujący sposób: 

- wprowadzenie zmian w sekcji III.1.3) 

Ogłoszenia o zamówieniu oraz pkt 9.1.1) lit. b) SWZ  

i nada

nie im następującego brzmienia: 


„Dla Części II: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 

prowadzenia  działalności  jest  krótszy,  w  tym  okresie  wykonał  lub  wykonuje  należycie 

dostawy  i 

wdrożenia  systemu  poboru  opłat  za  przejazdy  komunikacją  miejską  wraz  

z  dostawą  i  montażem  kasowników  mobilnych  do  obsługi  transakcji  przy  użyciu 

zbliżeniowych  płatności  mobilnych  za  pomocą  karty  EMV  i  karty  miejskiej,  dostawy  

i  wdrożenia  Systemu  Karty  Miejskiej  z  e-portmonetką  o  łącznej  wartości  nie  mniejszej  niż 

900  000zł  brutto  oraz  dostawy  i  wdrożenie  systemu  do  kontroli  biletów  i  windykacji  wraz  

z  urządzeniami  peryferyjnymi  o  łącznej  wartości  nie  mniejszej  niż  600  000zł  brutto,  oraz 

załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały , bądź są wykonywane należycie.”. 

Odpowiednio  do  tego,  Odwołujący  wniósł  o  zmodyfikowanie  sekcji  III.1.3)  Ogłoszenia  

zamówieniu oraz pkt 11.4.1) SWZ i nadanie im następującego brzmienia: 

„wykaz  dostaw  (zgodnie  ze  wzorem  stanowiącym  Załączniki  nr  3.1  do  SWZ  dla  Części  I, 

Załącznikiem  nr  3.2  do  SWZ  dla  Części  II  lub  Załącznikiem  nr  3.3  do  SWZ  dla  Części  I  

i Części II łącznie), o których mowa w pkt 9.1 ppkt 1) lit. a) , lit. b) i lit. c) SWZ, wykonanych 

lub  wykonywanych 

w  okresie  ostatnich  3  lat  przed  upływem  terminu  składania  ofert,  wraz  

podaniem  ich  przedmiotu,  dat  wykonania  i  podmiotów,  na  rzecz  których  usługi  dostawy 

zosta

ły wykonane lub są wykonywane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te 

dostawy 

zostały  wykonane  lub  są  wykonywane  należycie,  przy  czym  dowodami,  o  których 

mowa,  są  referencje  bądź  inne  dokumenty  sporządzone  przez  podmiot,  na  rzecz  którego 

usługi  dostawy  zostały  wykonane  lub  są  wykonywane,  a  jeżeli  Wykonawca  z  przyczyn 

niezależnych  od  niego  nie  jest  w  stanie  uzyskać  tych  dokumentów  –  oświadczenie 

Wykonawcy. W przypadku 

świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, 

referencje 

bądź  inne  dokumenty  potwierdzające  ich  należyte  wykonywanie  powinny  być 

wystawione w okresie 

ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert”. 

Na podstawie akt  postępowania Izba  stwierdziła,  że nie zgłoszono  przystąpienia do 

postępowania odwoławczego.  

W  dniu  5  kwietnia  2023  r.  (pismem  z  dnia  4  kwietnia  2023  r.)  Zamaw

iający  złożył 

oświadczenie, że uwzględnienia w całości odwołanie wniesione przez Odwołującego.  

Wobec 

powyższych  ustaleń,  Krajowa  Izba  Odwoławcza  stwierdziła,  że  zachodzą 

przesłanki  do  wydania  postanowienia  o  umorzeniu  postępowania  odwoławczego  na 

podstawie art. 522 ust. 1 ustawy Pzp.  


O  k

osztach  postępowania  odwoławczego  Izba  orzekła  na  podstawie  art.  557  i  575 

ustawy Pzp w zw. z  

§ 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie 

szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  

(Dz.  U.  z  2020  r.  poz.  243

7),  nakazując  dokonanie  na  rzecz  Odwołującego  zwrotu  

z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.  

Przewodnicz

ący :  ………………………………