KIO 1299/22 POSTANOWIENIE dnia 31 maja 2022 roku

Stan prawny na dzień: 02.11.2022

Sygn. akt KIO 1299/22 

POSTANOWIENIE 

z dnia 31 maja 2022 roku 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Jolanta Markowska 

po rozpoznaniu na posiedzeniu 

niejawnym bez udziału stron i uczestników postępowania w 

dniu  31  maja  2022  r. 

w  Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  w  dniu  16  maja  2022  r.  przez  wykonawcę:  Computex  Sp.  z  o.o.  Sp.  k.,  ul. 

Mroźna  27,  03-654  Warszawa  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego: 

Województwo Mazowieckie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, 

przy  udziale  wykonawcy:  T-Mobile  Polska  S.A.,  ul.  Marynarska  1202-674  Warszawa, 

zgłaszającego  przystąpienie  do  postępowania  odwoławczego  w  sprawie  o  sygn.  akt  KIO 

1299/22 po stronie 

odwołującego, 

postanawia: 

1.  umarza 

postępowanie odwoławcze, 

2.  nakazuje  zwrot  z  ra

chunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy:  Computex Sp.  z  o.o.  Sp.  k., 

ul. Mroźna 27, 03-654 Warszawa kwoty 15 

zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej równowartość kwoty 

uiszcz

onego wpisu od odwołania.   

Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 wr

ześnia 2019 r. - Prawo 

zamówień publicznych 

(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) na niniejsze postanowienie - 

terminie  14  dni  od  dnia  jego  d

oręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.  

Przewodniczący      ……………………… 


Sygn. akt KIO 1299/22 

UZASADNIENIE 

Zama

wiający  –  Województwo  Mazowieckie  z  siedzibą  w  Warszawie  -  prowadzi 

postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na 

„Dostawę  infrastruktury  teleinformatycznej  Data  Center  wraz  z  kolokacją  urządzeń  oraz 

budowę i utrzymanie sieci WAN w ramach projektu E-zdrowie dla Mazowsza 2”. Ogłoszenie 

o  zamówieniu  opublikowano  w  Dzienniku  Urzędowym  UE  nr  2022/S  087-235596  z  dnia  4 

maja  2022  r.  W  tym  samym  dniu  Zamawiaj

ący  udostępnił  wykonawcom  specyfikację 

warunków zamówienia na Platformie Zakupowej. 

Wykonawca, Computex Sp. z o.o. Sp. k., 

z siedzibą w Warszawie, na podstawie art. 

513  pkt  1 

ustawy  z  dnia  11  wr

ześnia  2019  r.  -  Prawo  zamówień  publicznych 

(t.j.  Dz.  U.  z 

2021  r.  poz.  1129  ze  zm.)  zwanej  dalej 

„Pzp”,  wniósł  w    dniu  16  maja  2022  r.  odwołanie 

wobec 

czynności  sporządzenia  przez  Zamawiającego  Specyfikacji  Warunków  Zamówienia 

(dalej 

„SWZ”)  w  zakresie  opisu  przedmiotu  zamówienia  z  naruszeniem  zasad  udzielania 

zamówień  publicznych,  w  szczególności  zasady  równości  i  uczciwej  konkurencji  a  także 

proporcjonalności. 

Odwołujący 

zarzuc

ił naruszenie przez Zamawiającego art. 99 ust 1, 2 i 4 

Pzp  oraz  art.  16  pkt  1  i  3  Pzp, 

poprzez  sporządzenie  SWZ  w  zakresie  opisu  przedmiotu 

zam

ówienia w sposób utrudniający i ograniczający uczciwą konkurencję, poprzez taki dobór 

parametrów, które uniemożliwiają złożenie konkurencyjnej oferty i dostęp do postępowania. 

Według  wiedzy  Odwołującego  aktualny  opis  przedmiotu  zamówienia  w  zakresie  objętym 

zarzutam

i odwołania faktycznie nie pozwala na zaoferowanie obudów serwerów kasetowych 

jakiegokolwiek  z  producentów.  Odwołujący  podniósł,  że  zgodnie  z  dostępnymi  danymi 

rynkowymi, aktual

nie nie istnieją i nie są dostępne żadne obudowy żadnego z producentów 

spełniające  tak  opisane  wymagania  SWZ.  Jak  wynika  bowiem  z  danych  produktowych  dla 

dostępnych  rynkowo  obudów  serwerów  kasetowych  wiodących  producentów  tego  rodzaju 

rozwiązań:  

- producent Dell - 

posiada w ofercie obudowę Poweredge-mx7000, która ma wysokość 7U i 

możliwość obsługi do 8 serwerów kasetowych  

-  producent  HPE 

–  posiada  w  ofercie  obudowę  HPE  Synergy  12000  Frame,  która  ma 

wysokość 10 U i możliwość obsługi do 12 serwerów o połowie wysokości lub 6 serwerów o 

pełnej wysokości.  

Zdaniem  Odwołującego,  konieczna  modyfikacja  wymagań  SWZ  w  zakresie 

parametrów obudowy serwerów kasetowych w sposób o jaki wnosi Odwołujący pozwoli na:  

zaoferowanie dostępnych rynkowo obudów serwerów kasetowych – aktualny OPZ nie 

pozwala na złożenie oferty, 


zapewnieni

e  konkurencyjności  opisu  przedmiotu  zamówienia  –  możliwe  będzie 

zaoferowanie 

rozwiązań dwóch wiodących producentów serwerów kasetowych i obudów Dell 

oraz HPE 

co spełnia dyrektywy wynikające z art. 99 oraz 16 Pzp, 

zaoferowanie  optymalnych  i 

nowoczesnych  rozwiązań stosowanych  z  powodzeniem 

w analogicznych projektach.  

M

ając  powyższe  na  względzie  Odwołujący  wniósł  o  wprowadzenie  w  SWZ 

następującej  koniecznej  modyfikacji  wymagań  w  zakresie  parametrów  obudowy  serwerów 

kasetowych (

Za

łącznik nr 2 – OPZ) -

 pkt 

29. Obudowa do serwerów kasetowych musi spełniać 

następujące minimalne wymagania: 

Lp.  

„Zestaw  do  instalacji  w  standardowej  szafie rack  19’’,  składający  się  z  maksymalnie trzech 

obudów, umożliwiający instalację minimum 20 serwerów kasetowych dostarczanego typu, o 

wysokości  sumarycznej  nie  przekraczającej  21U,  wraz  z  kompletem  szyn  umożliwiających 

instalację w szafie rack 19.” 

Wezwa

nie do udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia odwołania 

oraz kopię odwołania złożonego przez  wykonawcę Computex Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w 

Warszawie,  zostało  zamieszczone  na    stronie  internetowej  prowadzonego  postępowania  - 

Platformie  Zakupowej  w  dniu  17  ma

ja  br.,  oraz  przekazane  do  wszystkich  wykonawców 

biorących udział w przedmiotowym postępowaniu, za pośrednictwem Platformy Zakupowej. 

Na  wezw

anie  Zamawiającego  do  zgłoszenia  przystąpienia  do  postępowania 

odwoławczego,  w  dniu  20  maja  2022  r.  wykonawca  T-Mobile  Polska  S.A.  zgłosił 

przystąpienie do niniejszego postępowania, stosownie do art. 525 ust. 1- 3 Pzp, po stronie 

O

dwołującego, wnosząc o uwzględnienie odwołania.  

Pismem z dnia 27 maja 2022 r. 

Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie, w której 

uwzględnił  w  całości  zarzuty  przedstawione  w  odwołaniu.  Zamawiający  wyjaśnił,  że  w 

związku z wniesionym w dniu 16 maja 2022 r. odwołaniem przez wykonawcę Computex Sp. 

z o.o. Sp.k., 

Zamawiający, działając w trybie art. 521 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 

r. 

Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1194 ze zm.) uwzględnił odwołanie w 

całości  oraz  w  związku  z  przytoczonym  przez  Odwołującego  argumentem  o  braku 

dostępności  na  rynku  urządzeń  wyspecyfikowanych  w  Opisie  Przedmiotu  Zamówienia, 

wprowadza  zmiany  do  Opisu  przedmiotu 

zamówienia  (załącznik  nr  2  do  SWZ)  zgodnie  z 

żądaniami Odwołującego, tj.: 

1.  W  rozdziale  5  ust.  29  lp  1  w 

zakresie  wymagań  dla  obudowy  do  serwerów 

kasetowych 

otrzymuje nowe następujące brzmienie: 


Lp. 

Nazwa parametru 

Opis minimalnych 

wymagań technicznych 

Obudowa  

Zestaw  do  instalacji  w  standardowej  szafie  rack  19’’, 

składający  się  z  maksymalnie  trzech  obudów,  umożliwiający 

instalację  minimum  20  serwerów  kasetowych  dostarczanego 

typu, o wysokości sumarycznej nie przekraczającej 21U, wraz 

z kompletem szyn umożliwiających instalację w szafie rack 19. 

2.  W rozdziale 5 ust. 1 lp 2 w zakresie liczby dostarczanej infrastruktury otrzymuje nowe 

następujące brzmienie: 

L.p. 

Przedmiot zakupu 

Liczba 

elementów/licencji 

dostarczanych 

do 

DC-UMWM 

Liczba 

elementów/licencji 

dostarczanych 

do 

DRC-UMWM 

obudowa  do  oferowanych  serwerów 

kasetowych 

1 zestaw 

1 zestaw 

W rozdziale 5 ust. 25 wymaganie Z.56 otrzymuje nowe następujące brzmienie: 

Lp. 

Opis wymagania 

Z.56 

System umożliwia scentralizowane zarządzanie co najmniej wszystkimi serwerami 

kasetowymi  dostarczonymi  w  ramach  przetargu,  w  tym  monitorowanie  stanu 

serwerów  kasetowych  i  ich  alertów,  analizę  wydajności  oraz  zadania 

administracyjne opisane poniżej. 

B

iorąc pod uwagę dokonane powyżej ustalenia, Izba zważyła, co następuje: 

Izba 

stwierdziła,  że  wobec  uwzględnienia przez Zamawiającego  w  całości  zarzutów 

przedstawionych 

w  odwołaniu  oraz  wobec  braku  zgłoszenia  przez  wykonawców  w 

ustawowym terminie oraz w trybie, 

o którym mowa w art. 525 ust. 1-3 Pzp, przystąpień do 

postępowania  odwoławczego  po  stronie  Zamawiającego,  postępowanie  niniejsze  należało 

umor

zyć  na  podstawie  art.  522  ust.  1  Pzp,  zgodnie  z  którym,  w

przypadku  uwzględnienia 

przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć 

postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników 

po

stępowania  odwoławczego,  którzy  przystąpili  do  postępowania  po  stronie  wykonawcy, 


pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w 

terminie  żaden  wykonawca.  W  takim  przypadku  zamawiający  wykonuje,  powtarza  lub 

unieważnia  czynności  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia,  zgodnie  z  żądaniem 

zawartym w odwołaniu. 

Wobec p

owyższego, postanowiono, jak w sentencji.  

O  kosztach 

postępowania  Izba  orzekła,  biorąc  pod  uwagę  treść  §  9  ust.  1  pkt  2a 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  w  sprawie  

szcze

gółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wyso

kości  i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020r., poz. 2437), z którego 

w

ynika,  że  jeżeli  zamawiający  uwzględnił  w  całości  zarzuty  przedstawione  w  odwołaniu 

przed  otwarciem  rozprawy,  a 

do  postępowania  odwoławczego  nie  przystąpił  żaden 

wykonawca  po  stronie  zamawi

ającego,  Izba  orzeka  o  dokonaniu  zwrotu  na  rzecz  

Od

wołującego z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.  

Przewodniczący      …….……………..