Sygn. akt KIO 972/21
POSTANOWIENIE
z 14 maja 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
Protokolant:
Mikołaj Kraska
wobec cofnięcia 13 maja 2021 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej 28 marca 2021 r. przez Spire Sp. z o.o. z siedzibą
w Krakowie w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: PGE Polską Grupę
Energetyczną S.A. z siedzibą w Warszawie, przy udziale wykonawcy Konica Minolta
Business Solutions Pol
ska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zgłaszającego przystąpienie
do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1) umarza
postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
o
dwołującego Spire Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………................................…………………
Sygn. akt: KIO 972/21
U z a s a d n i e n i e
PGE Polska Grupa Energetyczna
S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: Zamawiający)
prowadzi
postępowanie sektorowe o udzielenie zamówienia w trybie przetargu
nieograniczonego
pn.: „Dostawa wraz z utrzymaniem urządzeń wielofunkcyjnych (MFP –
Multi-
function
Printer)
dla
Spółek
GK
PGE
(CSW3)
”,
nr
referencyjny
POST/PGE/PGE/DZ/00091/2020
(dalej: Postępowanie).
Postępowanie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm., dalej: Pzp). Ogłoszenie
o zamówieniu zostało opublikowane 18 grudnia 2020 r. w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej pod numerem 2020/S 247-614905.
Izba ustaliła, że 13 maja 2021 r. wykonawca Spire Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (dalej:
Odwołujący) złożył odwołanie w postępowaniu wobec wprowadzonej przez Zamawiającego
17 marca 2021 r.
zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Odwołujący skutecznie wycofał odwołanie przed otwarciem rozprawy, 13 maja 2021 r.
W tej sytuacji Izba stwierdziła, że zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania, zgodnie z unormowaniem art. 520 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) zwanej dalej nPzP.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 nPzp
w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437), nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………................................…………………