Sygn. akt: KIO 887/21
POSTANOWIENIE
z dnia 13 maja 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
Protokolant:
Mikołaj Kraska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 13 maja 2021 r.,
w Warszawi
e, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
20 marca 2021 r. przez
wykonawcę Mydir.pl Company Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Kaliszu
w postępowaniu prowadzonym przez: Zakład Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w
Warszawie, oddział we Wrocławiu
przy udziale wykonawcy A. M.
prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą PHU
„AVI SYSTEM” A. M. z siedzibą w Wałbrzychu zgłaszającego przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. um
orzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakaz
ać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Mydir.pl Company Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2
ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………………..……
Sygn. akt: KIO 887/21
U z a s a d n i e n i e
Odwołujący – Mydir.pl Company Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 12 maja 2021 r.,
przed otwarciem rozprawy, cofnął odwołanie wniesione 20 marca 2021 r. w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego na „świadczenie usługi serwisu sprzętu drukującego
w Oddziałach ZUS w Legnicy, Ostrowie Wielkopolskim, Wałbrzychu i Wrocławiu”,
prowadzonym przez
Zakład Ubezpieczeń Społecznych oddział we Wrocławiu, ogłoszonym
23 grudnia 2020 r. w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2020/S 250-
Izba stwierdziła, że oświadczenie o wycofaniu odwołania zostało złożone przez osobę
uprawnioną do reprezentowania Odwołującego, zatem odwołanie zostało skutecznie
wycofane przed otwarciem rozprawy i, w oparciu o art. 520 ust. 1 i art. 568 pkt 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych, postanowiła o umorzeniu postępowania odwoławczego.
Zgodnie z art. 520 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych odwołujący może cofnąć
odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy. Art. 568 pkt 1 ustawy Prawo zamówień
publiczny
ch stanowi, że w przypadku cofnięcia odwołania Izba umarza postępowania
odwoławcze w formie postanowienia.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 557 i art. 575 ustawy
Pra
wo zamówień publicznych oraz § 2 ust. 1 pkt 2, § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów
kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437).
Zgodnie z d
yspozycją art. 557 ustawy Prawo zamówień publicznych w wyroku oraz
w postanowieniu kończącym postępowanie odwoławcze Izba rozstrzyga o kosztach
postępowania odwoławczego.
Zgodnie z art.
575 ustawy Prawo zamówień publicznych strony
oraz uczestnik postępowania odwoławczego wnoszący sprzeciw ponoszą koszty postępowania
odwoławczego stosownie do jego wyniku.
Z § 2 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia wynika, że wysokość wpisu wnoszonego
w postępowaniu o udzielenie zamówienia na dostawy i usługi o wartości równej lub
przekraczającej progi unijne, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych, wynosi 15.
000 złotych. Z kolei § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a ww. rozporządzenia stanowi,
że w przypadku umorzenia postępowania odwoławczego przez Izbę w całości na skutek
cofnięcia odwołania najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony
termin rozprawy lub posiedzenia z udziałem stron lub uczestników postępowania
odwoławczego – odwołującemu zwraca się 90% wpisu; w takim przypadku Izba orzeka
o
dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości stanowiącej 90% jego wartości, tj. 13.500 złotych.
Przewodniczący: ………………..……