Sygn. akt: KIO 401/21
POSTANOWIENIE
z dnia 22 lutego 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Magdalena Rams
po rozpoznaniu na posiedzeniu nieja
wnym bez udziału stron w dniu 22 lutego 2021 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8 lutego
2021 r.
przez wykonawcę Abbott Laboratories Poland Sp. z o.o., z siedzibą w
Warszawie,
w postępowaniu prowadzonym przez 10 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bydgoszczy,
przy udziale:
A. wykonawcy Siemens Healthcare Sp. z o.o.
, z siedzibą w Warszawie,
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego,
B. wykonawcy Roche Diagnostics Polska sp. z o.o.
, z siedzibą w Warszawie,
zg
łaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
odwołującego,
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej
90% kwoty uiszczonego wpisu
od odwołania przez wykonawcę Abbott Laboratories
Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz.U.2019 r., poz. 2019 ze zmianami) na niniejsze
postanowienie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Warszawie.
Przewodniczący:
…………………………
Sygn. akt KIO 401/21
UZASADNIENIE
Dnia 8 lutego
2021 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie, na
podstawie
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019
r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2020) (dalej jako
„ustawa Pzp”) odwołanie złożył wykonawca
Abbott Laboratories Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (dalej jako
„Odwołujący”).
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Dostawy
wyrobów medycznych wraz z dzierżawą dla Laboratorium”. Odwołanie dotyczy
części 12 przedmiotu zamówienia.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu 10 Wojskowemu Szpitalowi Klinicznemu z
Polikliniką Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bydgoszczy (dalej
„Zamawiający”) nieprawidłowe skonstruowanie zapisów SIWZ dotyczących części nr
przedmiotu zamówienia w następującym zakresie:
pkt 5 tabeli „Parametry techniczne” zawartej w Specyfikacji technicznej
dotyczącej zadania nr 12 (Parametry Techniczne);
pkt 51 tabeli „Zadanie 12. Odczynniki, kontrole i materiały zużywalne do
immunoc
hemii i chemii klinicznej do zaoferowanych systemów biochemiczno -
immunologicznych na 1620010 oznaczeń na okres 24 miesięcy.” zawartej w
Formularzu Cenowym dotyczącym zadania nr 12 (Formularz Cenowy);
pkt 52 Formularza Cenowego;
pkt 88 Formularza Cenowego;
pkt 4 tabeli Parametry Techniczne;
pkt 15 tabeli Parametry Techniczne;
pkt 40 tabeli Parametry Techniczne;
co, zdaniem Odwołującego, stanowi naruszenie: art. 16 pkt 1-3 oraz art. 99 ust. 1 i 4
ustawy Pzp
poprzez takie opisanie przedmiotu zamówienia, w tym dobór takich
parametrów ocenianych, które faworyzuje jednego wykonawcę, a ponadto jest
niejednoznaczne, niewyczerpujące i nie uwzględnia wszystkich okoliczności
mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, co prowadzi do naruszenia uczciwej
konkurencji oraz zasady
równego traktowania wykonawców.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu zmiany treści SWZ poprzez
odpowiednią zmianę postanowień SIWZ oraz poprzez dodanie odpowiednich
postanowień do SWZ, zgodnie ze wskazaniami zawartymi w uzasadnieniu
odwołania,
w szczególności poprzez równorzędne potraktowanie cech
charakteryzujących równoważny sprzęt.
Skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej, wyznaczony do rozpoznania
niniejszej sprawy odwoławczej ustalił i zważył, co następuje:
Izba ustaliła, że postępowanie zostało wszczęte przez Zamawiającego w dniu 29
stycznia 2021 r. W tym dniu Zamawiający opublikował na swojej stronie internetowej
specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszenie o zamówieniu w
Dzienniku Urzędowym UE pod nr 2021/S 020-044462. W konsekwencji, do
postępowania mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień Publicznych z
dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2020).
Izba ustaliła, że do postępowania odwoławczego przystąpili: wykonawca Siemens
Healthcare Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie - po stronie zamawiającego oraz
wykonawcy oraz wykonawca Roche Diagnostics Polska sp. z o.o.
, z siedzibą w
Warszawie -
po stronie odwołującego,
Odwołujący, w dniu 18 lutego 2021 r., przed wyznaczeniem terminu posiedzenia i
rozprawy przed Izbą złożył pismo zawierające oświadczenie o cofnięciu odwołania w
całości. Oświadczenie o cofnięciu odwołania zostało podpisane przez osobę
umocowaną do działania w imieniu wykonawcy.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 520, art. 568 pkt 1 oraz art. 553
ustawy Pzp postanowił umorzyć postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie, z
uwagi na oświadczenie złożone przez Odwołującego o cofnięciu odwołania. Złożenie
takiego oświadczenia warunkuje zakończenie postępowania odwoławczego bez
konieczności rozpoznawania zarzutów i merytorycznego stanowiska Izby.
Odwołujący podejmuje bowiem decyzję o ostatecznym zaniechaniu kontynuowania
sporu przed Izbą.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż cofnięcie odwołania miało miejsce przed otwarciem
posiedzenia
i rozprawy, zatem za rzecz Odwołującego należało zwrócić 90% kwoty
wpisu uiszczonego na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych, czyli kwotę
500,00 zł, stosownie do art. 557 i art. 575 ustawy z dnia 11 września 2019 r. –
Prawo zamówień publicznych oraz § 9 ust. 1 pkt 3a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów
postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r., poz. 2437 ze zmianami).
Przewodniczący:
…………………………