Sygn. akt: KIO 2145/21
POSTANOWIENIE
z dnia
04 października 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 04 października 2021 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 25
czerwca 2021 r. przez
Wykonawcę BSG Sp. z o.o. (ul. A. Struga 20, 95-100 Zgierz) w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Miejsko – Gminny Ośrodek Sportu i
Rekreacji w Piszu
(prowadzący postępowanie Fundacja „Instytut Społecznej
Odpowiedzialności Organizacji” ul. Moniuszki 9-6, 10-275 Olsztyn)
przy udziale Wykonawc
ów zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po
stronie
Zamawiającego:
- Tamex Obiekty Sportowe S.A. (ul. Rydygiera 8/3a, 01-793 Warszawa)
- Eversport sp. z o.o. (ul. Krzysztofa Kiersnowskiego 20 lok. 12, 03-161 Warszawa)
Gardenia Sport sp. z o.o. (ul. Kłobucka 13, 02-699 Warszawa)
postanawia:
1. um
orzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy BSG Sp. z o.o. (ul. A. Struga 20, 95-100 Zgierz)
kwoty 9000 zł 00 gr
(słownie: dziewięć tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia
11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) na niniejsze postanowienie - w terminie
14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
P
rzewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2145/21
Uzasadnienie
Zamawiający Miejsko – Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Piszu (prowadzący
postępowanie Fundacja „Instytut Społecznej Odpowiedzialności Organizacji”) prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest:
Modernizacja stadionu przyszkolnego przy ulicy Mickiewicza w Piszu
– Etap I.
O
głoszenie opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem
19 lipca 2021 roku Wykonawca BSG Sp. z o.o. wni
ósł odwołanie, w którym zarzucił
Zamawiającemu naruszenie art. 242 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp poprzez postawienie kryterium
oceny ofert, tj. kryterium „parametry techniczne” w sposób, który nie premiuje faktycznie
produktu „lepszego” poprzez opisanie konkretnych parametrów technicznych, a wyłącznie
produkt konkretnego producenta, który jest produktem tożsamym z nawierzchnią oferowaną
przez Odwołującego, a zatem nie istnieją żadne obiektywne przyczyny dla wybrania przez
Zamawiającego konkretnych parametrów nawierzchni CONIPUR i przyznawania za nie
dodatkowych punktów w procesie oceny ofert.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu dokonania
modyfikacji SWZ poprzez zmianę kryteriów oceny ofert poprzez całkowite usunięcie
kryt
erium „parametry techniczne” oraz przywrócenie kryterium „okres gwarancji na wykonane
roboty” do poziomu 40% , tj. jak przed modyfikacją z dnia 14 lipca 2021 roku.
04 października 2021 roku Odwołujący przesłał pismo, w którym oświadczył, że cofa
odwołanie.
Wobec powyższego, stosownie do art. 568 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych z 11
września 2019 r., postępowanie podlegało umorzeniu.
Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania odwoławczego wydano na podstawie art. 557
ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. oraz § 9 ust. 1 pkt 3a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych
rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu
pobierania wpisu
wysokości wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437), z którego wynika, że w
przypadku
cofnięcia odwołania, Odwołującemu zwraca się 90% wpisu.
Przewodniczący: ………………………..……..