KIO 2015/21 POSTANOWIENIE dnia 14 lipca 2021 r.

Stan prawny na dzień: 13.01.2022

Sygn. akt: KIO 2015/21 

POSTANOWIENIE 

  z dnia 14 lipca 2021 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Chudzik 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  14  lipca  2021  r.  w 

Warszawie odwołania 

wniesionego do Prezesa Krajowej 

Izby Odwoławczej w dniu 5 lipca 2021 r. przez wykonawcę 

Budimex S.A. 

z siedzibą w Warszawie

w  postępowaniu  prowadzonym  Tramwaje  Warszawskie  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą 

w Warszawie

przy udziale: 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  Aldesa 

Construcciones  Polska  Sp.  z  o.o.  (lider  Konsorcjum),  Aldesa  Construcciones  S.A., 

COALVI S.A., z 

siedzibą lidera Konsorcjum w Warszawie, 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  Strabag  Sp.  z  o.o. 

(lider Konsorcjum), Strabag Rail a.s., z 

siedzibą lidera Konsorcjum w Pruszkowie, 

zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego, 

postanawia: 

umarza postępowanie odwoławcze; 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  Odwołującego 

kwoty  18  000 

zł  00    gr  (słownie:  osiemnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy)  stanowiącej 

90% wpisu od odwołania. 


Stosownie  do  art.  579  ust.  1  i  580  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  –  Prawo 

zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2021  r.  poz.  1129)  na  niniejsze  postanowienie  – 

terminie 14 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie

Przewodniczący:      ……………….. 


Sygn. akt: KIO 2015/21 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Tramwaje  Warszawskie  Sp.  z  o.o.  –  prowadzi  w trybie  przetargu 

nieograniczonego 

postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  pn.  Zaprojektowanie  i  wykonanie 

robót w ramach inwestycji „Budowa i przebudowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka 

w  ciągu  ul.  Wolskiej”.  Wartość  zamówienia  jest  przekracza  unijne.  Ogłoszenie 

zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 31 lipca 2020 

r. pod nr 2020/S 147-361931. 

W dniu 5 lipca 2021 r. wykonawca Budimex S.A. 

wniósł odwołanie wobec: 

skierowania  do  uczestników  postępowania  24  czerwca  2021  r.  pisma  z informacją  o 

kontynuowaniu  aukcji  elektronicznej  po  awarii  systemu  teleinformatycznego,  podczas 

gdy  aukcja  przeprowadzona  przez  Zamawiającego  24  czerwca  2021  r.  została 

zakończona i brak było podstaw do jej kontynuowania,  

braku należytego uzasadnienia konieczności kontynuowania aukcji elektronicznej, w tym 

w  szczególności  braku  wykazania  i  przedstawienia  dowodów  wskazujących  na 

obiektywną  niemożliwość  złożenia  postąpień  po  godzinie  ostatniego  postąpienia 

dokonanego  przez  Odwołującego  przy  zachowaniu  należytej  staranności  po  stronie 

wykonawców w aukcji uczestniczących.    

W  związku  z  tym,  że  postępowanie  o  udzielenie  niniejszego  zamówienia  zostało 

wszczęte  przed  1  stycznia  2021  r.,  jest  ono  prowadzone  na  podstawie  przepisów  ustawy 

29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. 

zm.),  stosownie  do  art.  90  ust.  1  ustawy  z  11  września  2019  r.  Przepisy  wprowadzające 

ustawę  ‒  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.  poz.  2020  z  późn.  zm.),  który 

stanowi,  że  do  postępowań  o udzielenie zamówienia,  o których  mowa w  ustawie  uchylanej 

art. 89, wszczętych i niezakończonych przed dniem 1 stycznia 2021 r. stosuje się przepisy 

dotychczasowe

Z  uwagi  na  fakt,  że  odwołanie  zostało  wniesione  5  lipca  2021  r.,  do  postępowania 

odwoławczego  w  niniejszej  sprawie  znajdują  zastosowanie  przepisy  ustawy  z  11  września 

2019  r.  Prawo  zamówień  publicznych,  t.j.  Dz.  U.  z  2021  r.  poz.  1129  (dalej:  nowa  ustawa 

Pzp), 

stosownie do 92 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę 

‒ Prawo zamówień publicznych. 


W  dniu  8  lipca 

2021  r.  do  Prezesa  Izby  wpłynęło  oświadczenie  Odwołującego 

cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie odwoławcze – zgodnie z art. 568 

pkt 1 nowej ustawy Pzp 

– należało umorzyć. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  art.  557  nowej 

ustawy Pzp i § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 

2020  r.  w 

sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich 

rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U.  z 2020 r. poz. 

2437),  nakazując  zwrot  na  rzecz  Odwołującego  kwoty  18.000  zł  stanowiącej  90 % 

uiszczonego wpisu.  

Przewodniczący:      …………………