Sygn. akt: KIO 1769/21
POSTANOWIENIE
z 2 lipca 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
po rozpoznaniu na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron w Warszawie 2 lipca 2021 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 14 czerwca 2021 r. przez
wykonawcę Transprzęt Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Zabłotcach w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: Gminę Lesko z siedzibą w Lesku
postanawia:
umarza postępowanie odwoławcze;
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego Transprzęt Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Zabłotcach kwoty 7 500 zł 00 gr
(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy) uiszczonej tytułem wpisu
od
odwołania.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ............…………………............…………….………
Sygn. akt: KIO 1769/21
U z a s a d n i e n i e
Gmina Lesko z siedzibą w Lesku (dalej Zamawiający) prowadzi na podstawie przepisów
ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019,
dalej: Pzp) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym pod
nazwą: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy
Lesko”, numer: PIK.271.1.1.2021, zwane dalej Postępowaniem. Ogłoszenie o zamówieniu
zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych 11 marca 2021 r. pod numerem
2021/BZP 00016503/01.
14 czerwca 2021 r. wykonawca
Transprzęt Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Zabłotcach (dalej
Odwołujący) wniósł odwołanie wobec postanowień Specyfikacji Warunków Zamówienia
(Dalej: SWZ) oraz Opisu Przedmiotu
Zamówienia (Dalej: OPZ).
Zamawiający wniósł odpowiedź na odwołanie pismem z 29 czerwca 2021 r., które wpłynęło
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w tym samym dniu drogą elektroniczną, przed
otwarciem posiedzenia Izby.
Zamawiający złożył oświadczenie o uwzględnieniu w całości
zarzutów przedstawionych w odwołaniu.
Do postępowania odwoławczego w wymaganym terminie nie przystąpił żaden wykonawca.
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego w oparciu o art. 522 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. -
Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z treścią tego przepisu w przypadku uwzględnienia
przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy,
pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w
terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza
lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu. Taka sytuacja zaistniała w przedmiotowym postępowaniu
odwoławczym. Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty odwołania, natomiast po jego
stronie nie przystąpił do postępowania odwoławczego żaden wykonawca, co wyczerpuje
dyspozycję ww. przepisu i obliguje Izbę do umorzenia postępowania odwoławczego.
Powyższe powoduje zakończenie postępowania odwoławczego bez merytorycznego
rozpoznania zarzutów odwołania.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 1 Pzp
umorzyła postępowanie
odwoławcze, orzekając w formie postanowienia zgodnie z art. 568 pkt 3 Pzp.
O
kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 Pzp
w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r.
poz. 2437), nakaz
ując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ............…………………............…………….………