KIO 1503/21 POSTANOWIENIE dnia 1 czerwca 2021 r.

Stan prawny na dzień: 22.11.2021

sygn. akt KIO 1503/21 

POSTANOWIENIE 

z dnia 1 czerwca 2021 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący: 

Emil Kuriata 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  be

z  udziału  stron  w  dniu  1  czerwca  2021  r.  

w  Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  

19  maja  2021  r.  przez 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  

1) BASMA SECURITY sp. z o.o., 2) Cerber Ochrona sp. z o.o., 3) Basma Security Guard 

A.  M.  i  M.  W.  sp.  j.,  Al. 

Prymasa  Tysiąclecia  60/62;  01-424  Warszawa,  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez  zamawiającego  Miasto  Stołeczne  Warszawa,  Dzielnica  Ochota,  ul. 

Grójecka 17a; 02-021 Warszawa, 

przy udziale 

wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Civis Polska 

sp. z o.o.; CIVIS Polska CDO sp. z o.o., 

ul. Piłsudskiego 2; 05-091 Ząbki, zgłaszających 

przystąpienie do postępowania odwoławczego – po stronie zamawiającego, 

postanawia: 

1. U

marza postępowanie odwoławcze. 

2.  Nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  1)  BASMA  SECURITY 

sp.  z  o.o.,  2)  Cerber  Ochrona  sp.  z  o.o.,  3)  Basma  Security  Guard  A.  M.  

i  M.  W.  sp.  j.

,  Al.  Prymasa  Tysiąclecia  60/62;  01-424  Warszawa,  kwoty  14  250  zł  00  gr 

(słownie:  czternaście  tysięcy  dwieście  pięćdziesiąt  złotych  zero  groszy)  stanowiącej  zwrot 

nadpłaconej kwoty wpisu (7 500,00 zł), oraz 90% kwoty uiszczonego wpisu (6 750,00 zł). 

Stosownie  do  art.  579  ust.  1  i  art.  580  ust. 

1  i  2  ustawy  z  dnia 11  września 2019  r.  Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019) na niniejsze postanowienie - w terminie 

14  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej 

Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

……………………… 


sygn. akt KIO 1503/21 

U z a s a d n i e n i e 

Przed  otwarciem  rozprawy, 

oświadczeniem  złożonym  pismem  z  25  maja  2021  r. 

odwołujący  wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  udzielenie  zamówienia:  BASMA 

SECURITY  sp.  z  o.o.,  Cerber  Ochrona  sp.  z  o.o.,  Basma  Security  Guard  A.  M.  

i M. W. sp. j. - cofn

ęli odwołanie wniesione do Prezesa Izby w postępowaniu prowadzonym 

przez  zamawiającego  Miasto  Stołeczne  Warszawa,  Dzielnica  Ochota,  pn.  „Ochrona  osób  i 

mienia w obiektach Urzędu Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy”. 

Izba  na  podstawie  art.  520  ust.  1 

ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.,  poz.  2019  ze  zm.),  (dalej 

„nPzp”),  umorzyła  postępowanie 

odwoławcze, orzekając w formie postanowienia na podstawie art. 553 zd. 2 nPzp. 

O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 574 i 575 nPzp oraz § 9 ust. 1 pkt 

3  lit.  a) 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  w  sprawie 

szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  (Dz.  U.  2020  r.  poz.  2437),  z  którego 

wynika,  że  w  sytuacji  cofnięcia  odwołania  przed  otwarciem  rozprawy  najpóźniej  w  dniu 

poprzedzającym  dzień,  na  który  został  wyznaczony  termin  rozprawy  lub  posiedzenia  

z udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego – odwołującemu zwraca się 

90%  wpisu. W takim przy

padku Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku 

Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości stanowiącej 90% jego wartości.  

Przedmiotowe  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  prowadzone  jest  

z  zastos

owaniem  przepisu  art.  359  pkt  2  nPzp  (poniżej  progów  unijnych),  w  trybie 

podstawowym bez prowadzenia negocjacji, zgodn

ie z art. 275 pkt 1 nPzp. Przepis § 2 ust. 3 

pkt  1  ww.  rozporządzenia  stanowi,  iż  wysokość  wpisu  wnoszonego  w  postępowaniu  

o udzielenie zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi, o których mowa w art. 

359 pkt 2 ustawy, wynosi 7 

500 złotych. 

Odwołujący uiścił wpis od odwołania w wysokości 15 000 złotych. Tym samym stwierdzić 

należało,  iż  odwołujący  wniósł  wpis  w  nieprawidłowej  wysokości,  zawyżając  jego  wartość 

dwukrotnie.  Dlatego  też  Izba  stwierdziła,  że  odwołującemu  należy  zwrócić  kwotę 

nadpłaconego  wpisu  w  wysokości  7 500  złotych,  a  z  pozostałej  kwoty,  stanowiącej 

prawidłową  wysokość  wpisu  od  odwołania,  Izba  zaliczyła  w  poczet  postępowania 

odwoławczego  kwotę  750  zł,  stanowiącą  10%  wysokości  wpisu  od  odwołania,  nakazując 

zwrot 90 % kwoty wpisu, tj. 6 

750 zł (7 500 + 6 750 = 14 250 zł). 

Przewodniczący: 

…………………………