Sygn. akt: KIO 1398/21
POSTANOWIENIE
z dnia 10 czerwca 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Irmina Pawlik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 10 czerwca 2021 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 10
maja 2021 r. przez wykonawcę UNIBEP Spóła Akcyjna z siedzibą w Bielsku Podlaskim
w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Powiat Ciechanowski – Starostwo
Powiatowe w Ciechanowie
przy udziale wykonawcy
Budimex Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. umarza
postępowanie odwoławcze;
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
UNIBEP Spóła Akcyjna z siedzibą w Bielsku Podlaskim kwoty 18 000 zł 00 gr
(słownie: osiemnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu
od
odwołania.
Stosownie do art.
579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w
terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodni
czący: ……………………………….………
Sygn. akt: KIO 1398/21
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Powiat Ciechanowski – Starostwo Powiatowe w Ciechanowie działający
w imieniu własnym i Województwa Mazowieckiego (dalej jako „Zamawiający”) prowadzi
postępowanie
o udz
ielenie
zamówienia
publicznego
pn.
„Budowa
Centrum
Administracyjnego w Ciechanowie na potrzeby jednostek organizacyjnych Województwa
Mazowieckiego oraz Powiatu Ciechanowskiego
– Budowa Nowoczesnego Centrum
Administracyjnego
w
Ciechanowie”
(nr
ref.
WO-ZP.272.3.19.2020).
Ogłoszenie
o
zamówieniu zostało opublikowane Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 28
grudnia 2020 r. pod numerem 2020/S 252-634604.
Do ww. postępowania o udzielenie
zamówienia zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm., dalej „ustawa Pzp”). Wartość
szacunkowa zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
W dniu 10 maja 2021 r. wykonawca
UNIBEP Spóła Akcyjna z siedzibą w Bielsku
Podlaskim
(dalej jako „Odwołujący”) wniósł odwołanie wobec czynności Zamawiającego
podjętej w ww. postępowaniu polegającej na nieprawidłowym badaniu i ocenie oferty
Odwołującego oraz zaniechaniu wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 91 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez dokonanie oceny oferty
Odwołującego w zakresie kryterium „Organizacja prac" („Organizacja budowy”) w sposób
nieprawidłowy, co poskutkowało przyznaniem ofercie Odwołującego w ramach tego
kryterium 9,58 punktów, gdy tymczasem Odwołujący zaoferował rozwiązania, które, w
ślad za treścią załącznika nr 9 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powinny
umożliwić przyznanie jego ofercie maksymalnej liczby punktów w ramach tego kryterium;
co jednocześnie, biorąc pod uwagę ocenę oferty innych wykonawców, świadczy
o
nierównym traktowaniu wykonawców przez Zamawiającego,
a w konsekwencji
2. art. 7 ust. 1 ustawy Pzp
poprzez przeprowadzenie postępowania w sposób
niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców,
proporcjonalno
ści i przejrzystości.
W oparciu o tak postawione zarzuty Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania
i
nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej,
unieważnienia czynności oceny ofert, dokonania ponownego badania i oceny ofert oraz
przyznania ofercie Odwołującego maksymalnej liczny punktów w ramach kryterium
„Organizacja prac” („Organizacja budowy”).
Mając na uwadze, iż odwołanie zostało wniesione do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 10 maja 2021 r., do przedmiotowego postępowania odwoławczego,
zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy
dnia 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę -
Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 poz. 2020), znajdują zastosowanie przepisy
ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz.
2019 ze zm.
, dalej jako „ustawa nPzp”).
Wobec spełnienia przesłanek wynikających z art. 525 ustawy nPzp Izba dopuściła do
udziału w postępowaniu odwoławczym w charakterze jego Uczestnika wykonawcę Budimex
Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego.
Izba ustaliła, iż w dniu 10 czerwca 2021 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
wpłynęło oświadczenie Odwołującego o wycofaniu odwołania w całości, podpisane przez
osob
ę umocowaną do reprezentacji zgodnie z dokumentami załączonymi do odwołania.
Zgodnie z art. 520 ustawy n
Pzp Odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy (ust. 1). Cofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie
ustawa wiąże z wniesienie odwołania do Izby (ust. 2). Biorąc pod uwagę powyższe, Izba
uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia postępowania odwoławczego w oparciu o art.
568 pkt 1 ustawy nPzp, w myśl którego Izba umarza postępowanie odwoławcze, w formie
postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.
O
kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i art. 575
ustawy nPzp
w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w
sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437), nakaz
ując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………………………….………