Sygn. akt KIO 1270/21
POSTANOWIENIE
z 1 czerwca 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
Protokolant: Piotr Cegłowski
wobec cofnięcia 1 czerwca 2021 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego
do P
rezesa Krajowej Izby Odwoławczej 28 kwietnia 2021 r. przez wykonawcę MAKI
Architekci Sp. z o.o.
z siedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z siedzibą
w Poznaniu, przy udziale wy
konawcy Ozon Architekci Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1) umarza
postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
o
dwołującego MAKI Architekci Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie kwoty 6 750 zł 00 gr
(słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu;
zasądza od odwołującego: MAKI Architekci Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie na rzecz
zamawiającego: Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z siedzibą
w Poznaniu
kwotę 3 600 zł 00 gr (trzy tysiące sześćset złotych zero groszy)
stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione przez zamawiającego
z tytu
łu wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………................................…………………
Sygn. akt: KIO 1270/21
U z a s a d n i e n i e
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z s
iedzibą w Poznaniu (dalej:
Zamawiający) prowadzi postępowanie w trybie podstawowym pn.: „Wykonanie dokumentacji
projektu budowlanego, projektu rozbiórek, projektu aranżacji zieleni niezbędnych
do uzyskania pozwolenia na budowę, uzyskanie uzgodnień z ENEA S.A. oraz wszystkich
innych niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i opinii na rzecz i w imieniu Zamawiającego
polegających na budowie Budynku Mroźni Automatycznej z działem Preparatyki i miejsc
postojowych dla pojazdów specjalistycznych do poboru krwi wraz z niezbędną infrastrukturą
na terenie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Poznaniu
”,
nr referencyjny 1/2021
(dalej: Postępowanie). Postępowanie jest prowadzone zgodnie
z przepisami
z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.,
poz. 2019 ze zm.)
zwanej dalej w skrócie Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane 19 lutego 2021 r. w
Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2021/BZP
Izba ustaliła, że 28 kwietnia 2021 r. wykonawca MAKI Architekci Sp. z o.o. z siedzibą
w Krakowie
(dalej: Odwołujący) wniósł odwołanie, w którym zaskarżył niezgodne
z przepisami czynności i zaniechania Zamawiającego.
Odwołujący skutecznie wycofał odwołanie przed otwarciem rozprawy, podczas posiedzenia
niejawnego z udziałem stron, 1 czerwca 2021 r. W tej sytuacji Izba stwierdziła, że zachodzą
przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania, zgodnie z unormowaniem art. 520 Pzp.
Wobec faktu, że Odwołujący wycofał odwołanie w dniu, na który wyznaczony został termin
posiedzenia
z udziałem stron, Zamawiający wniósł o zasądzenie na jego rzecz kosztów
postępowania odwoławczego poniesionych przez Zamawiającego z tytułu wynagrodzenia
pełnomocnika. W odpowiedzi Odwołujący wniósł o wzajemne zniesienie kosztów między
stronami.
Zgodnie z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania
oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U.
z 2020 r. poz. 2437
, dalej: Rozporządzenie w sprawie kosztów postępowania
odwoławczego) w przypadku umorzenia postępowania odwoławczego przez Izbę w całości
na skutek cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy w dniu, na który został wyznaczony
termin rozprawy lub posied
zenia z udziałem stron lub uczestników postępowania
odwoławczego – odwołujący ponosi koszty, o których mowa w § 5 pkt 2, oraz zwraca się mu
90% wpisu; w takim przypadku Izba zasądza koszty, o których mowa w § 5 pkt 2,
od odwołującego na rzecz zamawiającego lub uczestnika postępowania odwoławczego,
który przystąpił po stronie zamawiającego, wnoszącego sprzeciw wobec uwzględnienia
przez zamawiającego w całości albo w części zarzutów przedstawionych w odwołaniu, oraz
orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem
wpisu, w wysokości stanowiącej 90% jego wartości. W konsekwencji Izba uznała wniosek
Zamawiającego o zasądzenie na jego rzecz kosztów postępowania odwoławczego
za zasadny.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 Pzp
w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia w sprawie kosztów postępowania
odwoławczego, nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień
Publicznych
kwoty
uiszczonej
tytułem
wpisu
ora
z
zasądzając
od Odwołującego na rzecz Zamawiającego kwotę 3 600 zł 00 gr (trzy tysiące sześćset
złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione przez
zamawiającego z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika
Przewodniczący: ……………................................…………………