KIO 1267/21 POSTANOWIENIE dnia 12 maja 2021 r.

Stan prawny na dzień: 11.10.2021

Sygn. akt: KIO 1267/21 

POSTANOWIENIE 

z dnia 12 maja 2021  r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:     

Emil Kawa 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  12  maja  2021  roku  w  Warszawie, 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28 kwietnia  2021 r. 

przez  wykonawcę Lireco tech Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Grochowa 

10,  81-017  Gdynia  

postępowaniu  prowadzonym  przez  Wojewódzki  Szpital 

Specjalistyczny w Olsztynie ul. Żołnierska 18 10- 561 Olsztyn  

                                                                 postanawia 

umorzyć postępowanie odwoławcze, 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy

Lireco  tech  sp.  z  o.o.  ul.  Grochowa  10,  81-017  Gdynia,    kwot

ę    7 500,00  (siedem  tysięcy 

pięćset) złotych stanowiącej kwotę uiszczonego wpisu od odwołania. 

Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 

dni  od  dnia  jego doręczenia  -  przysługuje  skarga za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący:      ………………………. 


Sygn. akt KIO 1267/21 

UZASADNIENIE 

Zamawiający,  Wojewódzki  Szpital  Specjalistyczny  w  Olsztynie  ul.  Żołnierska  18  10-  561 

Olsztyn prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym 

na  podstawie  art.  275  pkt  1. 

o  wartości  poniżej  progów  unijnych,

  na 

Świadczenie  usług 

nadzoru, 

napraw, 

eksploatacji, 

konserwacji 

przeglądów 

instalacji 

sieci 

wodnokanalizacyjnej,  gazowej  (grupa  E),  c.o,  c.w,  pary,  kondensatu,  instalacji  burzowej  i 

deszczowej”  -  nr  postępowania  DZPZ/333/4  TP/2021,  numer  ogłoszenia  2021/BZP 

Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie: 

Art.  16  pkt  1  ustawy  Pzp  poprzez  prowadzenie  postępowania  w  sposób  nie 

zapewniający  zachowania  uczciwej  konkurencji  oraz  równego  traktowania  wykonawców 

poprzez wybór oferty, która powinna zostać odrzucona; 

2.  Art.  128  ust.  1  ustawy  Pzp  poprzez  zaniechanie  wezwania  wykonawcy  A.  P. 

Multisystem do uzupełnienia prawidłowych certyfikatów; 

3.  Art.  226  ust  1  pkt  2  lit  b  ustawy  Pzp  poprzez  zaniechanie  odrzucenia  oferty 

wykonawcy  A.  P.  Multisys

tem  pomimo  tego,  że  nie  spełnił  on  warunków  udziału  w 

postępowaniu. 

Podnosząc powyższe zarzuty wniósł o nakazanie zamawiającemu  

unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej; 

powtórzenie  czynności  badania  i  oceny  ofert  Wykonawcy  A.  P.  Multisystem  i  w  jej 

trakcie nakazanie Zamawiającemu wezwania Wykonawcy A. P. Multisystem w szczególności 

do  złożenia  prawidłowych  certyfikatów  pozwalający  na  montaż,  wymianę,  regulację  oraz 

nastawy  pomp  marki  Grundfos  dająca  gwarancję  producenta  zgodnych  z  postawionymi 

przez Zamawiającego warunkami udziału w postępowaniu; 

3)  ewentualnie  w  przypadku  nie 

wykazania  przez  Wykonawcę  A.  P.  Multisystem 

spełnienia  warunków  udziału  w  postępowaniu  dokonania  czynności  odrzucenia  oferty 

Wykonawcy A. P. Multisystem; 

powtórzenie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej;   

W  dniu  30  kwietnia  2021  roku 

do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęła 

odpowiedź  zamawiającego  na  odwołanie  w  którym  oświadczył,  że  po  zapoznaniu  się  z 

treścią zarzutów postanowił uwzględnić w całości zarzuty podniesione w odwołaniu.  

Biorąc  pod  uwagę  powyższe,  Izba  uznała,  że  zachodzą  podstawy  do  umorzenia 

postępowania odwoławczego w oparciu o art. 522 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - 

Prawo zamówień  publicznych. Zgodnie z treścią tego przepisu w przypadku uwzględnienia 


przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć 

postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników 

postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod 

warunkiem  że  w  postępowaniu  odwoławczym  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  w 

terminie żaden wykonawca.  

Do 

niniejszego  postepowania  nie  zgłosił  przystąpienia  żaden  z  wykonawców.  W  takim 

przypadku  zamawiający  wykonuje,  powtarza  lub  unieważnia  czynności  w  postępowaniu  o 

udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.  

Powyższe  powoduje  zakończenie  postępowania  odwoławczego  bez  merytorycznego 

rozpoznania zarzutów odwołania. 

W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - 

Prawo  zamówień  publicznych  umorzyła  postępowanie  odwoławcze,  orzekając  w  formie 

postanowienia zgodnie z art. 568 pkt 3 ww. ustawy. 

O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 ustawy 

z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo  zamówień  publicznych  w  zw.  z  §9  ust.  1  pkt  2  lit.  a) 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  w  sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów 

postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od 

odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437), nakazując dokonanie na 

rzecz  odwołujących  zwrotu  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  kwoty  uiszczonej 

tytułem wpisu, który został uiszczony w wysokości 7 500,00 złotych. 

Przewodniczący:      ……………………….